سعادتی در اجلاس ستاد پروژه مهر استان تبیین کرد

آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها و میزان آمادگی استان آذربایجان شرقی جهت بازگشایی مدارس

آذربایجان شرقی (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از عملکرد این استان جهت بازگشایی مدارس در حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزیر آموزش و پرورش به تبیین اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف پرداخت و آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها و میزان آمادگی استان آذربایجان شرقی جهت بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها و میزان آمادگی استان آذربایجان شرقی جهت بازگشایی مدارس

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، صبح شنبه، بیست و چهارم شهریور ماه در محل باشگاه فرهنگیان، ضمن قدردانی از مدیران و روسای نواحی و مناطق استان جهت اقدامات و تلاش‌های بی‌وقفه در راستای پروژه مهر، جایگاه این استان را از نظر شاخص‌های پروژه مهر، مناسبی عنوان و اظهار کرد: آمادگی لازم جهت بازگشایی مدارس در مناطق استان وجود دارد و حدود ۲۵ هزار کلاس درس با حضور همکارانمان شامل دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان، استخدامی‌های ماده ۲۸ و همکاران بازنشسته آماده برای آغاز سال تحصیلی است.

وی با اشاره به استخدام‌های سال ۱۴۰۳ گفت: امسال ۸۲۰ آموزگار ابتدائی و ۸۹۲ دبیر از محل آزمون استخدامی ماده ۲۸ پذیرش قطعی گردیده و سازماندهی شده‌اند و ۴۰۰ نفر هم تا پایان شهریور ماه وارد سیستم آموزش و پرورش خواهند شد و در مجموع استانمان از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی در ادامه با تشریح وضعیت ثبت نام‌‌های دوره‌های مختلف تحصیلی در استان آذربایجان شرقی تا بیست و چهارم شهریور ماه، خاطرنشان کرد:

۹۹ درصد از ثبت نام ۶۰ هزار دانش‌آموز پایه اولی، ۹۷.۳۷ درصد از ثبت نام‌های دوره متوسطه اول، نزدیک به ۸۶ درصد

از ثبت‌نام‌های رشته‌های نظری، ۹۲.۴۹ درصد از ثبت نام‌های فنی و حرفه‌ای و ۸۴.۴۰ درصد از ثبت نام‌های رشته‌های کاردانش، تحقق یافته است.

این مقام مسئول با تبیین وضعیت صدور ابلاغ در استانمان، اظهار کرد: از نظر درصد صدور ابلاغ از وضعیت بهتر و بالاتری از میانگین کشوری برخوردار بوده و جزو شش استان اول هستیم. همکارانمان امسال به دلیل تغییر تقویم اجرایی و اداری، شبانه روزی تلاش کردند و نگرانی‌ها در حوزه‌های متعدد نسبت به زمان مشابه سال گذشته، به حداقل رسیده است‌

وی ادامه داد: امسال، کم‌ترین‌نگرانی را در استان و به ویژه شهرستان تبریز داریم و امید است با اقدامات انجام شده و تدابیر اندیشیده شده شاهد بازگشایی مدارس بدون کم‌ترین دغدغه باشیم‌.

وی با ارائه آماری از نقل و انتقالات، آرامش خاطر همکاران را اولویت اول آموزش و پرورش استان، عنوان کرد و گفت: در مجموع ۵۱۳۶ شرکت کننده و متقاضی نقل و انتقالات در سامانه ثبت‌نام کرده بودند که با احتساب تبدیل انتقال موقت‌ها به دائم، ۲۷۶۸ انتقال درون استانی داشتیم و با انتقال بین استانی بیش از ۲۶۰ نفر، موافقت گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در پایان با ارائه گزارش عملکرد مبسوط از عملکرد مناطق ۴۰ گانه استان در شاخص‌های متعدد پروژه مهر، مناطق خواجه و ورزقان را دارای عملکرد عالی و نظرکهریز، کاغذکنان، نواحی ۴ و ۵ تبریز و ایلخچی را دارای عملکرد خیلی خوب، دانست و در ادامه، مسئولان جوار، مدیران و روسای نواحی و مناطق استان به ارائه نکته نظرات خود در این خصوص پرداختند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار