معاون وزیر جهاد:

۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی خرده‌مالکی است

تهران (پانا) - معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی گفت۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی خرده مالکی و کمتر از چهار هکتار مساحت دارند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
 ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی خرده‌مالکی است

علیرضا مهاجر در جلسه ستاد زراعت استان خراسان شمالی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، کمک بسیار بزرگی به کشاوزان خرده مالک کرد چرا که این افراد توانایی لازم را برای کشت و کار ندارند.

وی افزود: با اجرای طرح کشت قراردادی نیز تلاش می شود تا به کشاورزان کمک شود.

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی، ارزش گندم خریداری شده در سال زراعی جاری را بیش از ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: چند سال گذشته این رقم ۲۳۰ هزار میلیارد ریال بود که رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی با بیان اینکه روند تولید گندم در چند سال اخیر افزایشی است عنوان کرد: اکنون ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور و همچنین چند میلیون مهاجر را غذا می دهیم که این مهم نشان از افزایش تولید و کار جهادی دارد.

مهاجر خاطرنشان کرد: سال زراعی جاری در سطح گندمزارهای کشور ۱۵ میلیون تن گندم تولید خواهد شد که بیش از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز به تحویل دهند.

وی گفت: کشاورزان در سال زراعی گذشته ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و در سال ۱۴۰۱ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم تولید کردند.

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی بر امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: این مهم در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و باید در ابن راستا تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: صنعت مرغ در گذشته با چالش همراه بود ولی در این دولت به مرغ یک تلنگر وارد و مشکلات این حوزه برطرف شد.

مهاجر تصریح کرد: متاسفانه بحث یارانه در حوزه کشاورزی بسیار کاهش یافته است در حالی که در بسیاری از کشورها این مهم اجرایی می شود.

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه در سفر به خراسان شمالی از چند طرح و گلخانه در بجنورد و شیروان بازدید خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار