پانا گزارش می‌دهد؛

مأموریت غیر ممکن قدرت‌های آسیا برای تصاحب جایگاه ایران

تهران (پانا) - بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مأموریت غیر ممکن قدرت‌های آسیا برای تصاحب جایگاه ایران

تیم «شهداب یزد» به عنوان میزبان و تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان لیگ برتر 1402 در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به دنبال کسب مدال طلای بیست و پنجم در کارنامه والیبال ایران، از حضور در ادوار این پیکارها هستند.

بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از 18 تا 25 شهریور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

تیم «شهداب یزد» به عنوان میزبان و تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان لیگ برتر 1402 در این مسابقات حضور خواهند داشت.

10 تیم به همراه نمایندگان ایران در این پیکارها به رقابت خواهند پرداخت.

ژاپن، اندونزی، قطر، کویت، قزاقستان، چین، چین تایپه، عراق، افغانستان و مغولستان در این مسابقات حضور دارند.

نگاهی به کارنامه میزبانی ایران از باشگاه‌های آسیا

ایران در ادوار (2002، 2004، 2013  و2022) میزبان مسابقات باشگاه‌های آسیا بود و هر دوره با چهره‌ای متفاوت میزبانی کرد. به غیر از 2013 در ادوار دیگر ایران، با 2 نماینده در این پیکارها حضور داشت. سال 2013 به‌رغم میزبانی، تنها یک تیم از ایران در این رقابت‌ها شرکت کرد.

میزبانی از بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، پنجمین میزبانی ایران از این پیکارهاست.

مدال آوران ادوار باشگاه‌های آسیا را بشناسید؛

10 کشور موفق به کسب مدال در ادوار این مسابقات شدند.

ایران 24 مدال رنگارنگ ( 16 طلا، چهار نقره و چهار نشان برنز )، از حضور در ادوار مختلف این پیکارها کسب کرده و پرافتخارترین کشور قاره‌کهن آسیا در این رقابت‌هاست. شکست این رکورد، دور از دسترس نیست، ولی تا سالیان آینده امکان پذیر نیست.

فولاد سیرجان ایرانیان و شهداب یزد در سال 2024 به دنبال کسب بیست‌وپنجمین مدال والیبال ایران در این مسابقات هستند.

تنها در سال‌های 2001 (صنام در جایگاه پنجم) و 2023 شهداب (در رتبه چهارم) مسابقات قرار گرفتند و روی سکو نرفتند.

والیبال ایران از قدرت‌های قاره کهن است

محمد وکیلی کارشناس والیبال کشورمان در گفت‌وگو با پانا، درخصوص جایگاه والیبال ایران در آسیا و جهان، گفت: «والیبال ایران علی‌رغم ناکامی از حضور در بازی‌های المپیک پاریس، اعتبار ویژه در آسیا و جهان دارد.»

کارشناس والیبال کشورمان افزود: «والیبال ایران از قدرت‌های قاره کهن است و تیم‌های بزرگ حتی در جهان، حساب ویژه‌ای نسبت به ظرفیت فنی والیبالیست‌های ایرانی باز می‌کنند.»

وکیلی تأکید کرد: «ایران در باشگاه‌های آسیا رکوردی بر جا گذاشته است که دستیابی به آن برای غول‌های والیبال آسیا سخت است. این موضوع به کیفیت و بار فنی لیگ والیبال کشور بر می‌گردد.»

662_3

کارشناس والیبال کشورمان با اشاره به اینکه میزبانی از بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، اعتبار والیبال ایران را در قاره کهن نشان می‌دهد.

وکیلی در واکنشی هم به آغاز بازی‌های المپیک پاریس و غیبت بلندقامتان ایران در این رویداد مهم ورزش جهان گفت: «از الآن، باید برای موفقیت در المپیک آینده برنامه‌ریزی کرد تا ناکامی در المپیک پاریس دیگر تکرار نشود.» 

سکاندار تیم ملی باید در قد و قواره والیبال ایران باشد

کارشناس والیبال کشورمان اضافه کرد: «باید مربی‌ای سکان هدایت تیم ملی والیبال بزرگسالان را در دست بگیرد که به اصطلاح در قد و قواره والیبال ایران باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار