جدال پهلوانان ایران با غول‌های جهان در المپیک پاریس

حیدری: یزدانی و ساروی از بخت‌های طلایی ایران در المپیک هستند

تهران (پانا) - فرنگی‌کاران و آزادکاران کشتی ایران برای درو کردن مدال در المپیک پاریس کمر همت بسته‌اند.

کد مطلب: ۱۴۸۷۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جدال پهلوانان ایران با غول‌های جهان در المپیک پاریس

کاروان کشتی ایران، با 11 کشتی گیردر رشته‌های آزاد و فرنگی قدم به دایره طلایی مسابقات المپیک پاریس خواهد گذاشت. فرنگی‌کاران ایران هم برای درو کردن مدال در این رقابت‌ها کمر همت را بسته‌اند.

6 فرنگی‌کار در جمع 11گوش شکسته تیم‌های کشتی ایران، این رویداد مهم ورزش جهان را در پاریس تجربه خواهند کرد.

مهدی محسن نژاد کشتی گیر خوزستانی ملی پوش ایران در وزن 60 کیلوگرم، مدال‌های نقره و برنز قاره کهن را در کارنامه دارد و این میدان یک تجربه بزرگ برای این کشتی گیر جوان است.

حسن رنگرز مرد طلایی تاریخ کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی 2001، در ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد در وزن۷۷ کیلوگرم، در ۸۷ کیلوگرم علیرضا مهمدی،۹۷ کیلوگرم هادی ساروی و در وزن فوق سنگین۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده را برای یورش به دایره طلایی بازی‌های المپیک پاریس به خط کرد.

سعید اسماعیلی

شیرمرد بختیاری با گذر از گردنه‌های سخت توانست در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان برای حضور در این رویداد مهم ورزش جهان قرار بگیرد.

طلای قهرمانی آسیا، مهمترین مدال این فرنگی کار کشورمان در کارنامه ورزشی‌اش است، این جوان شایسته کشتی ایران، تجربه‌ای سخت و بزرگ را در پیش دارد.

کاویانی نژاد

 امین کاویانی‌نژاد جوان دهه هفتادی کشتی فرنگی ایران، تا قبل از حضور در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک پاریس، نقره بازی‌های آسیایی هانگژو را در کارنامه دارد و برای کسب خوش رنگ‌ترین مدال المپیک دورخیز کرده است، ولی در این مسیر باید با نخبگان کشتی فرنگی جهان سرشاخ شود.

مهمدی

علیرضا مهمدی ملی پوش خوزستانی تیم کشتی فرنگی ایران که یکی دیگر از جوانان شایسته دهه هشتادی کشتی کشور است، نقره جهانی و برنز قاره کهن را در آلبوم افتخارات ورزشی خود دارد و می‌خواهد در المپیک 2024، نامی در بین بزرگان کشتی فرنگی ایران و جهان دست و پا کند.

shv_dساروی

هادی ساروی دلاور دیگری از خته پهلوان خیز مازندران، دارنده مدال برنز المپیک 2020 توکیو، برای کسب دومین مدال المپیکی خود دورخیز کرده است. مدال برنز مسابقات 2023 قهرمانی جهان که به میزبانی بلگراد برگزار شد، آخرین نشان قهرمانی بر سینه این دلاور مرد دهه هفتادی کشتی ایران است.

Capture

امین میرزازاده، مرد طلایی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در آخرین میدان حضورش در مسابقات قهرمانی جهان در بلگراد، توانست نشان طلای این پیکارها را کسب کند.

این ملی پوش فوق سنگین ایران در مسیر نبرد با حریفان سرسخت خود در دایره طلایی المپیک پاریس، تنها دنبال ایستادن بروی سکوی قهرمانی این رویداد مهم ورزش جهان است.

2044497_101

هرکول ایرانی برای استخراج طلا از دایره طلایی پاریس به صخره میخایین لوپز کوبایی فوق ستاره سنگین وزن جهان برخورد کرده است، این قهرمان کوبایی که هر ۴ سال یک بار در المپیک، طلای فوق سنگین را می‌گیرد، دوره گذشته بازی‌های المپیک، نتیجه سنگینی را به هرکول کشتی فرنگی ایران تحمیل کرد، امین میرزازاده که در دوره گذشته المپیک به عنوان پنجم رسید. میرزازاده در المپیک پاریس به دنبال انتقام آن هم از جنس مدال از لوپز کوبایی است.

کشتی همیشه جورکش ورزش ایران است

علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک توکیو 1964 در گفت‌وگو با پانا در آستانه بازی‌های المپیک 2024 پاریس، اظهار کرد: «کشتی در ادوار مختلف همیشه جور کش ورزش ایران بوده است، این دوره از بازی‌های المپیک هم مستثناء نیست و جامعه ورزش چشم به افتخارآفرینی دلاورمردان کشتی ایران دوخته است.»

دارنده مدال برنز المپیک توکیو 1964 افزود: «همه کشتی گیران آزاد کار و فرنگی کار ایران در این رویداد مهم ورزش جهان، از شانس مساوی برای کسب مدال برخوردار هستند، ولی مسیر برای دستیابی به این هدف بسیار سخت است.»

حیدری تأکید کرد: «حسن یزدانی و میرزازاده را در کنار هادی ساروی می‌توان از بخت‌های طلایی کاروان ورزش ایران به حساب آورد که بتوانند در دایره طلایی المپیک، خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را کسب کنند.»

پیشکسوت کشتی کشورمان با اشاره به اینکه حسن رنگرز و محسن کاوه در عین شایستگی هدایت تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان را در دست گرفته‌اند، تصریح کرد: «انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بر مبنای شایسته‌سالاری بود.»

حیدری با بیان اینکه مدال المپیک، مهمترین وزنه ارزیابی عیار کشتی ایران در جهان است، اضافه کرد: «همه کشتی گیران ما که با دوبنده پر افتخار ایران در این رویداد مهم ورزش ایران بروی تشک خواهند رفت، باید به فکر کسب مدال باشند و با انگیزه بالا مقابل رقبا به میدان بروند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار