استفاده از «نانوپودر غیرسمی» برای مبارزه با موش‌های پایتخت

تهران (پانا) - مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: تعداد تماس و شکایت شهروندان با سامانه ۱۳۷ درخصوص موش‌ها در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۴۸۸۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از «نانوپودر غیرسمی» برای مبارزه با موش‌های پایتخت

داوود گودرزی پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و مبارزه با جانوران موذی گفت: برای مبارزه با موش‌ها، اولین بار از نانو پودر غیرسمی به صورت پایلوت در مناطق ۱۱و ۱۲ استفاده شد. با توجه به اینکه موش موجود باهوشی است و بدن آن به سم عادت می‌کند، هر سه ماه، سم را تغییر می‌دهیم. در روش فیزیکی مبارزه با موش ها از تله چسبی و دریچه‌های یک‌طرفه هم استفاده می‌کنیم‌ و بکارگیری روش مکانیکی هم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه فصل گرما زمان زاد و ولد موش است، افزود: تعداد تماس و شکایت شهروندان درخصوص موش‌ها با سامانه ۱۳۷ در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است، اما با این حال ما باید بیشتر تلاش کنیم .

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، وی با اشاره به لزوم کمک و همراهی شهروندان در این باره، گفت: نریختن زباله در معابر و انهار که در واقع غذای موش‌ها را تامین می‌کند و باعث افزایش جمعیت آنها می‌شود، یکی از موثرترین شیوه‌های مبارزه و کنترل جمعیت این جوندگان موذی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار