عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پانا:

آموزش‌ها در هنرستان‌ها باید متمرکز بر آموزش‌های عملی باشد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد مدارس و هنرستان‌ها باید با واحدهای تولیدی و خدماتی ارتباط مستمر داشته باشند و یک روز از روزهای تحصیل در هفته در محیط‌های کار واقعی سپری شود. اگر آموزش و پرورش بتواند با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی و واحدهای تولیدی و توزیعی این شرایط را مهیا کند آشنایی با این محیط‌ها و ارایه آموزش‌های عملی نقش مهمی در مهارت آموزی نیروی انسانی خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۴۹۲۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌ها در هنرستان‌ها باید متمرکز بر آموزش‌های عملی باشد

آموزش و تحصیلات مناسب نقش بسیار مهمی در آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب شغل آینده ایفا می‌کند. دانش‌آموزان باید از طریق برنامه‌های درسی جامع و متنوع، آشنایی کافی با رشته‌ها و حوزه‌های مختلف داشته باشند. علاوه بر این، مدارس می‌توانند اقداماتی مانند برگزاری نمایشگاه‌های شغلی، حضور در محیط‌های کاری، سخنرانی‌های حرفه‌ای و دوره‌های آشنایی با رشته‌های مختلف را برگزار کنند. همچنین، مشاوره حرفه‌ای در مدارس وجود داشته باشد تا دانش‌آموزان را در انتخاب رشته و شغل آینده‌شان راهنمایی کند.

یونس اکبرپور پایدار، عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با پانا راهکارهای تقویت هنرستان‌ها با هدف آموزش‌های بهتر، عنوان کرد: «آموزش‌ها در هنرستان‌ها باید متمرکز بر آموزش‌های عملی باشد. طرح کاد یکی از طرح‌های تجربه شده در نظام آموزشی کشور است که نتایج مناسبی هم به دنبال داشت اما به دلایلی در سال‌های بعد از دستور کار خارج شد.»

وی عنوان کرد:‌ «مدارس و هنرستان‌ها باید با واحدهای تولیدی و خدماتی ارتباط مستمر داشته باشند و یک روز از روزهای تحصیل در هفته در محیط‌های کار واقعی سپری شود. اگر آموزش و پرورش بتواند با همکاری بخش های دولتی و خصوصی و واحدهای تولیدی و توزیعی این شرایط را مهیا کند آشنایی با این محیط‌ها و ارایه آموزش‌های عملی نقش مهمی در مهارت آموزی نیروی انسانی خواهد داشت.»

اکبرپور تصریح کرد:‌ «اگر اتاق‌های بازرگانی بتوانند با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کنند می‌توان زمینه حضور یک روز در هفته دانش‌اموزان در محیط‌های کار واقعی را مهیا کرد.»

وی بیان کرد:‌ «این موضوع کمک می‌کند تا زمینه جذب دانش‌آموزان به محیط‌های کار صنعتی نیز فراهم شود چون آموزش‌ها طی شده و نیروی کار مجرب و کاربلد جذب این واحدها می‌شوند.»

اکبرپور گفت: «سرمایه کشور نفت و منابع نیست بلکه نیروی انسانی با انگیزه و ماهر و متخصص است بنابراین باید ‌با همدلی و همکاری  بتوان زمینه آموزش‌های مناسب و تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص را در کشور فراهم کرد.افزایش بهره‌وری تولید به واسطه نیروی انسانی مجرب منجر به تولید بهتر و صادرات مناسب نیز خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار