اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز سراسر کشور به مراسم پیاده روی اربعین از ۲۴ مرداد

تهران (پانا) - نشست خبری دبیرخانه اجرایی ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز سراسر کشور به مراسم پیاده روی اربعین از ۲۴ مرداد

مرتضی کریمی معاون اداره کل فرهنگی و هنری وزارت‌ آموزش و پرورش، امروز(۱۷ مرداد) در نشست خبری دبیرخانه اجرایی ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پیاده روی اربعین برای آموزش و پرورش به منزله یک مدرسه فرهنگی تربیتی است که تلاش می‌کند از ظرفیت‌های این مانور بزرگ برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی استفاده کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اعزام ۱۵ هزار دانش‌آموز سراسر کشور به مراسم پیاده روی اربعین، گفت: این اعزام‌ها از ۲۴ مرداد و در قالب کاروان‌های مختلف با حضور دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم آغاز خواهد شد.

معاون تربیت سیاسی، اردویی و فضاهای پرورشی اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ دانش‌آموزی با حضور دانش‌آموزان ایرانی، عراقی، لبنانی و دیگر دانش آموزان مسلمان در مسجد سهله کشور عراق، افزود: این اجتماع بزرگ دانش آموزی قرار است در مسجد سهله و با همخوانی سرود دانش آموزی لشکر اربعینی ها با حضور دانش‌ آموزان جهان اسلام به یاد شهدای دانش آموز غزه برگزار می شود.

کریمی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری سوگواره عبرات، گفت: این سوگواره در هشت رشته برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند با ارسال آثار خود از طریق شبکه شاد در این سوگواره شرکت کنند.

سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش، امروز(۱۷ مرداد) در نشست خبری دبیرخانه اجرایی ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به واگذاری دبیرخانه ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش به مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت: جلسات مختلفی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و به طور خاص با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌هایی که با کشور عراق مرز مشترک دارند برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم از فرصت پیاده روی اربعین برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) به جامعه دانش‌آموزی استفاده کنیم.

دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برپایی ۴۰ موکب دانش‌آموزی در استان‌های مرزی مسیر تردد زوار اربعین، گفت: ۲۲ موکب دانش ‌آموزی نیز در کشور عراق برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در تمامی مراکز استان‌های کشور برنامه ریزی شده، گفت: در راستای برگزاری این برنامه که بعدازظهر روز اربعین برگزار خواهد شد، ۷۰۰ موکب در کشور برپا خواهد شد.

محمدی همچنین با بیان اینکه ۴۱۰۰ مدرسه برای اسکان زوار اربعین در استان‌های مسیر تردد زوار اربعین آماده شده، تصریح کرد: تمام امکانات آموزش و پرورش در اختیار زوار اربعین قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۰۰ مدرسه برای اسکان زوار اربعین در نظر گرفته شده، گفت: هر مدرسه با هشت کلاس درس آمادگی اسکان یک خانواده شش نفره را دارد، لذا در شبانه روز می توانیم حدود ۴۸۰۰ نفر از زوار اربعین را در مدارس شهرستانهای مسیر تردد زوار اسکان بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار