رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد؛

رشد ۳۰۰ درصدی آموزشگاه‌های جوار کارگاهی

تهران (پانا) - رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت با هدف توسعه مناسب آموزش، ۴ هزار و ۱۵۰ اموزشگاه جوار کارگاهی با رشد ۳۰۰ درصدی احداث شده که از جمله قدامات مناسب در حوزه آموزش است.

کد مطلب: ۱۴۹۲۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۳۰۰ درصدی آموزشگاه‌های جوار کارگاهی

مهرداد عظیمی در نشستی خبری اظهار کرد: تدوین استانداردهای آموزشی از جمله وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای است و ۱۱ هزار و ۷۰۰ استاندارد آموزشی تهیه شده است. بیش از ۶ هزار استاندارد آموزشی در دولت سیزدهم تدوین شده و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوره برگزار شده که نسبت به گذشته رشد ۳۷ درصدی داشته است.

وی با اشاره به واحدهای پذیرنده شغلی و صنفی گفت: ۷۷ هزار واحد پذیرنده صنفی و شغلی به وجود آمده است که پذیرای آموزش‌ها هستند.

عظیمی خاطرنشان کرد: در همه بخش‌های کشور اموراتی از جمله اداری و خدماتی را به مردم واگذار می‌کنند و در آمار مردمی‌سازی محسوب می‌کنند اما درست تر آن است که امور به دست بخش خصوصی سپرده شود و به عبارتی امور به مردم واگذار شود.

وی اظهار کرد: ۳۶ هزار مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد طی سه سال اخیر صادر شده است و این سازمان ۶۰درصد از آموزش‌های مهارتی را به کمک مردم انجام می‌دهد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: یکی از توفیقات این است که بستر و چتر آموزشی در تمام استان‌های کشور ایجاد شده است.احداث اموزشگاه‌های جوار کارگاهی به میزان ۴ هزار و ۱۵۰ واحد با رشد ۳۰۰ درصدی از دیگر اقدامات مناسب در حوزه آموزش است.۴۰ هزار مربی توانمند در کشور وجود دارد که ظرفیت خوبی برای آموزش در کشور است.

ادامه دارد.....

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار