فعالیت ۱۰۰ مجموعه کوثر برای اشتغال زنان سرپرست‌خانوار

تهران (پانا) - مدیر اداره کل بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۱۰۰ مجموعه کوثر برای اشتغال زنان سرپرست خانوار فعالیت می‌کنند از افزایش این مراکز به ۱۱۵ مرکز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۱۰۰ مجموعه کوثر برای اشتغال زنان سرپرست‌خانوار

مریم اردبیلی در حاشیه دویست‌ و پنجاه‌ و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر ساختار در اداره کل بانوان شهرداری تهران، گفت: برداشت من از صحن شورا مخالفت اعضاء با این موضوع نبود؛ بلکه با توجه به اینکه اعضا حساسیت ویژه‌ای نسبت به حوزه زنان دارند و اهمیت خاصی برای آن قائل هستند، می‌خواهند موضوع را یک بار دیگر به صورت جزئی‌تر بررسی کنند لذا مخالفتی با این موضوع ندیدم.

وی ادامه داد: ما در حوزه زنان در طول زمان کار خود را انجام می‌دهیم و موضوعاتی که بررسی می‌کنیم به ادوار مدیریتی ارتباطی ندارد. خوشبختانه حوزه زنان و خانواده روند رو به رشدی دارد که همچنان این مسیر را طی می‌کند. سیاست‌های کلی ما نیز بر اساس برنامه‌های ششم و هفتم توسعه است که بر لزوم توسعه ساختار حوزه زنان تاکید می‌کند. لذا در تلاش هستیم ظرفیت‌هایی برای بهره‌گیری بیشتر از سیستم‌های مربوط به بانوان را فراهم کنیم. موضوع تغییر ساختار امروز به صحن شورا آمده و اعضا نظر مثبت داشتند اما می‌خواهند جزئیات را بار دیگر بررسی کنند.

وی درخصوص مجموعه ولی‌عصر(عج) که به عنوان شهردخت در اختیار حوزه بانوان قرار گرفته است، گفت: این مجموعه سال‌ها بلااستفاده بود و همواره درباره مالکیت آن اختلافاتی میان شهرداری تهران و ارگان‌های دیگر وجود داشت که پس از طی کردن مراحل قانونی شهردار تهران تصمیم گرفت این ساختار ویژه را در اختیار بانوان قرار دهد.

اردبیلی دامه داد: چند ماه در این مجموعه درگیر عملیات عمرانی بودیم که این کار به اتمام رسیده و در سال جاری این مجموعه افتتاح خواهد شد. مجموعه شهردخت جایگاه ویژه‌ای دارد و از آن به عنوان مرکز نوآوری‌های اجتماعی بانوان بهره گرفته خواهد شد تا شبکه‌سازی خوبی از مشارکت‌های اجتماعی بانوان در آنجا شکل بگیرد.

مدیر اداره کل بانوان شهردار تهران در پاسخ به سؤالی درباره معتادان متجاهر زن در سطح شهر تهران، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر زن ذیل اقدامات سازمان خدمات اجتماعی پیگیری می‌شود. برای معتادان متجاهر بانو، دو مرکز اختصاص پیدا کرده؛ اما ما با مشارکت کارآفرینان حلقه‌ای برای بازگشت آنها به خانواده‌ها تشکیل داده‌ایم. زیرساخت‌های نگهداری آنها ذیل سازمان خدمات اجتماعی است و ما برای بازگشت آنها به جامعه و خانواده و حمایت‌های پس از بهبود، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

اردبیلی درباره مراکز کوثر ویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز گفت: مراکز کوثر در ابتدای دوره ششم ۵۵ مرکز بود که امروز این مراکز را به ۱۰۰ عدد رساندیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا ۱۱۵ مرکز افزایش پیدا کنند. خوشبختانه امروز همه مراکز فعال هستند و با همکاری بین بخشی که ایجاد شده، زنان سرپرست خانوار فعالیتشان در این مراکز پیگیری می‌شود.

وی افزود: در مورد زنان زندانی رأی باز نیز در حین گذران دوره محکومیت، در مراکز کوثر مشغول به فعالیت می‌شوند تا به سمت این حرکت کنیم که زنی در زندان نماند و اگر هم به لحاظ رأی صادره امکان آزادی آنها وجود نداشته باشد، در زندان نمانند و در مراکز ما فعالیت کنند تا دوره محکومیتشان به اتمام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار