هشدار نسبت به وزش باد شدید در تهران

تهران (پانا) - اداره کل هواشناسی استان تهران ضمن هشدار نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران از کاهش نسبی دما در استان از جمعه (۱۹ مرداد) خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نسبت به وزش باد شدید در تهران

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به افزایش گرادیان فشار و بروز ناپایداری‌های محلی آورده است: از سه شنبه تا پایان جمعه (۱۶ تا ۱۹ مرداد) وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش موقت دید و کیفیت هوا اغلب در ساعات بعد از ظهر و شب در نیمه جنوبی و مناطق غربی و مرکزی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و گاهی گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوای استان و کاهش شعاع دید، گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید و رگبار پراکنده در ارتفاعات شمالی دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها، عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع هنگام وزش باد و احتیاط در انجام امور عمرانی،  استفاده از ماسک بهداشتی در مناطق مستعد گرد و خاک به‌ویژه برای بیماران قلبی و تنفسی اطفال و سالمندان توصیه می‌شود.

همچنین بر پایه واکاوی الگوهای همدیدی و بررسی نقشه های پیش‌یابی آسمان استان تهران طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار رقیق در بعضی ساعت‌ها وزش باد، در نواحی شمالی گاهی افزایش ابر و در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا پنج شنبه افزایش نسبی دما و ماندگاری توده هوای گرم و از جمعه کاهش نسبی دما در سطح استان دور از انتظار نیست.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار