رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

وضعیت پایدار بازار دارویی کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم تامین پایدار ارز دارو و با بیان اینکه در چند ماه اخیر تامین نقدینگی دارو مقداری ناپایدار شده است، نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه به موضوع تخصیص ارز دارو را خواستار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت پایدار بازار دارویی کشور

سید حیدر محمدی در نشستی خبری درباره کمبودهای دارویی گفت: در حال حاضر وضعیت بازار دارویی کشور پایدار است؛ اما لازم است جهت تامین به موقع دارو، وضعیت تامین ارز دارو نیز پایدار باشد. این در حالیست که در چند ماه اخیر مقداری تامین نقدینگی دارو ناپایدار شده است.

وی با اشاره به تغییرات جدید مدیریتی در سازمان برنامه و بودجه، نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه به سازمان غذا و دارو را خواستار شد.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به عملکرد طرح دارویار در حدود بیش از دو سال اجرای این طرح افزود: برای امسال ۱۲۶ همت (هزار میلیارد تومان) برای دارویار درخواست بودجه داشتیم که ۷۵ همت آن مصوب شد. در حال حاضر و با گذشته حدود ۵ ماه از سال، حدود ۱۵ همت این مبلغ به سازمان غذا و دارو تحویل شده است.

وی گفت: از سازمان بودجه برنامه و بودجه می‌خواهیم که با توجه به اهمیت تامین به موقع دارو تجهیزات و شیر خشک، نگاه ویژه‌ای به تخصیص‌های به موقع به این حوزه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار