صحرایی در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید آیت الله رئیسی شهر سهند:

۷۲۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده است

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تعداد هفت هزار و ۲۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده و هشت هزار مدرسه نیز در دولت چهاردهم در حال ساخت است.

کد مطلب: ۱۴۹۲۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
۷۲۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مدارس جدید در قالب مصوبات سفر شهید رئیسی در آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امروز بیش از ۲۰ مدرسه در شهرستان‌های مختلف آذربایجان شرقی از پروژه‌های سفر استانی شهید رئیسی افتتاح می‌شود.

وی افزود: امروز مدرسه‌ای به نام شهید رئیسی در این استان افتتاح شد و به‌زودی ۲ مدرسه به نام‌های شهید آل هاشم و شهید رحمتی نیز افتتاح می‌شود.

وی به افزایش سرانه دانش آموزی در استان به ویژه فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم معادل ۵۰ درصد کل فضاهای ورزشی دانش آموزی، فضا ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که نهضت مدرسه سازی ادامه دارد، گفت: تعداد هفت هزار و ۲۰۰ مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شده و هشت هزار مدرسه نیز در دولت چهاردهم در حال ساخت است.

صحرایی با بیان این‌که مقدمات حقوقی، مالی و بودجه‌ای برای تکمیل هشت هزار مدرسه فراهم شده است، افزود: این مدارس با کمک خیران نیک اندیش و دولت در قالب برنامه هفتم توسعه تکمیل خواهد شد.

وی به قوانین تصویب شده در راستای تسهیل امر مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: هر خیری که مدرسه نیمه تمامی را تمام کند، تمامی هزینه‌ها به عنوان هزینه مالیاتی لحاظ می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از ۵۰ درصد مدارس کشور به دست خیران ساخته شده است.

وی به وضعیت جذب نیرو در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این استان نیز مانند باقی استان‌های کشور در جذب نیروی انسانی بی‌سابقه عمل کرده است.

وی افزود: در طول سه سال گذشته سالانه ۳۲ هزار نفر جذب دانشگاه فرهنگیان شدند و ۳۳۰ هزار ردیف استخدامی ایجاد شد و ۲۴۸ هزار نفر شامل ۷۰ درصد کل استخدام‌ها مربوط به آموزش و پرورش بود.

صحرایی به کمبود معلم در کشور اشاره کرد و گفت: بخشی قابل توجهی از کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید رفع می‌شود و امیدواریم این چالش در دولت چهاردهم به طور کامل رفع شود.

امروز مدرسه ۱۲ کلاسه شهید آیت الله رئیسی در شهر سهند آذربایجان شرقی با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار