رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی،‌ تربیت اجتماعی دانش آموزان است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، فلسفه وجودی و ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی را تربیت اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۵۸۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی،‌ تربیت اجتماعی دانش آموزان است

اسحاق اکبری در جلسه بررسی چگونگی جذب و سازماندهی پیشتازان افزود: دست یابی به این هدف، فقط با برنامه ریزی صحیح و کاربردی و تعیین بسته های تشویقی و همراهی مسئولان استان جهت مربیان و دانش آموزان عضو امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه تشکیلات دانش آموزی فرصت و مسیری برای تربیت و رشد اجتماعی دانش آموزان برای حضور فعال و اثربخش در فعالیت های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر مشارکت دانش آموزان توسط مربیان و مدرسان سازمان دانش آموزی در مدارس برنامه ریزی شود، مشارکت اجتماعی آنها در جامعه نیز تقویت می شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با عنوان این مطلب که از این پس باید در ذهن همگان این مطلب جا بیفتد که دریافت حق عضویت از دانش آموزان پیشتاز، صرفا تنها برای عضویت آن هاست نه ارائه خدمات، تصریح کرد: خوداتکایی، برقراری ارتباط و مشارکت در برنامه های اجتماعی برای تامین نیازهای جامعه ضروت دارد که توسعه و تقویت سازمان دانش آموزی باید در این راستا برنامه ریزی شود.

اکبری با اشاره به اینکه ظرفیت دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های اجتماعی باید تقویت شود، گفت: دانش آموزان باید با سبک زندگی فردی و اجتماعی آشنا شده و آنها را در فعالیت های عملی تجربه کنند. همچنین بنده معتقدم افزایش کیفی آموزش و ارائه خدمات به دانش آموزان از افزایش آماری تعداد دانش آموزان پیشتاز در استان، بسیار موثرتر و مهم تر است.

وی اظهار کرد: سازمان دانش آموزی با هدف پرورش شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان همراه با تامین زمینه مشارکت همه جانبه آنها در زمینه‌های‌ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری تشکیل شده است تا هر دانش آموز در یک رشته متخصص شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان تاکید کرد: در شرایط امروز که نابسامانی های اجتماعی، دامنگیر جوانان شده است، باید در قالب فعالیت های اجتماعی و در کنار آموزش های رسمی، دانش آموزان را آموزش دهیم تا آسیب های اجتماعی در جامعه کنترل و پیشگیری شود.

اکبری با بیان اینکه از این پس سازمان دانش آموزی استان سمنان به عنوان ستاد و سازمان دانش آموزی شهرستان ها و مناطق، به عنوان نیروهای اجرایی شهرستان ها و مناطق فعالیت خواهند داشت، گفت: وظایف سازمان دانش آموزی گستره وسیعی از فعالیت های فرهنگی تا کارهای تخصصی است که موفقیت در انجام این رسالت با همت مربیان و مدرسان مدارس اتفاق افتاده و این شور و ذوق باید به همه مدارس سرایت کند، هر چند که کمبودها و محدودیت های مالی مانع از تحقق اهداف سازمان است.

وی تصریح کرد: اگر تربیت اجتماعی دانش آموزان در دوره ابتدایی نهادینه شود، این هویت طلبی در دوره متوسطه به شکوفایی می رسد و تمرین این مهارت ها منجر به توسعه کشور خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار