وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

خدمات دیتا سنتر در اردبیل ارائه می شود

اردبیل (پانا)- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق سرمایه گذاری‌های انجام شده ظرف مدت سه ماه آینده خدمات دیتاسنتر در استان اردبیل ارائه می شود.

کد مطلب: ۸۱۷۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
خدمات دیتا سنتر در اردبیل ارائه می شود

محمدجواد آذری جهرمی در مراسم جشن روز جوان که در سالن فدک اردبیل برگزار شد اظهار داشت: استان اردبیل در چند سال گذشته رشد مناسبی در حوزه آی.سی.تی داشته و در حال حاضر تمامی شهرهای استان مجهز به اینترنت نسل سوم و چهارم شده و در عین حال نیز در 6 ماه گذشته 370 روستای استان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

وی افزود: یکی از مشکلات استان عدم بهره‌مندی از خدمات دیتاسنتر است که با سرمایه‌گذاری شرکت همراه اول خدمات دینا سنتر تا پایان اردیبهشت ماه در استان شروع به‌کار می‌کند و با آغاز این طرح بسیاری از مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برطرف می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان امسال مشکل بهره‌مندی 400 روستای استان از اینترنت پرسرعت برطرف شده و 35 دکل ارتباطی در سطح استان احداث می‌شود.

آذری‌جهرمی بیان کرد: تمامی تلاش ما این است که در تاریخ‌های مشخص شده بتوانیم به قول خود عمل کرده و خدمات یاد شده در استان را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: تمامی این زیرساخت‌ها و فعالیتها برای تحقق تحول دیجیتال است و امروزه شاهد هستیم که اقتصادهای برتر دنیا در حال حرکت به سمت بهره‌وری بوده و مدیریت این بهره‌وری نیز با تحول دیجیتالی همراه خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر بخواهیم مشکلات کشور برطرف شود باید به سمت تحول دیجیتالی حرکت کنیم که متاسفانه تا به امروز از این بخش غافل بودیم و تمام تلاش ما بر تحقق این موضوع است.

آذری جهرمی همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل اظهار داشت: صدا و سیما به عنوان بازوی تبلیغات جمهوری اسلامی ایران باید تقویت شود که در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری همه‌جانبه‌ای با صدا و سیما دارد.

وی از اختصاص 300 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت توسط وزارت ارتباطات و صداوسیما خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی شده که مشکلاتی که در برخی مناطق استان اردبیل در حوزه پوشش تصویری و زیرساخت‌ها وجود دارد، برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر 99 درصد دکل‌های موجود در کشور استاندارد هستند و 900 دکل غیراستاندارد که در استان تهران بود جمع‌آوری شده که در این زمینه اهتمام جدی وجود دارد.

آذری جهرمی بیان کرد: یکی از اولویت‌های اساسی ما ایجاد دکل‌ها در یک مجتمع بوده که این طرح در برخی استان‌ها از جمله مشهد و تهران در حال انجام است و در استان اردبیل نیز اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نظارت همه‌جانبه‌ای بر دکل‌ها در کشور وجود ندارد و هیچ گونه نگرانی مردم در این زمینه نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار