معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

آمادگی آموزش‌وپرورش برای توسعه و ترویج علوم فضایی در بین معلمان و دانش‌آموزان

تهران (پانا) - به‌مناسبت هفته جهانی فضا‌، کارگاه آموزشی آشنایی با فناوری‌های فضایی و ماهواره‌های کیوب با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مسئولان سازمان فضایی ایران و جمع کثیری از معلمان، مدیران و کارشناسان پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور ‌به صورت مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی آموزش‌وپرورش برای توسعه و ترویج علوم فضایی در بین معلمان و دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، در این برنامه،  محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت علوم فضایی و نقش راهبردی آن در توسعه کشور،  بر آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای بستر‌سازی و توسعه و ترویج علوم فضایی در بین معلمان و دانش‌آموزان خصوصا از طریق پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تاکید کرد. 

حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در ادامه با استقبال از رویکرد آموزش و پرورش در ترویج علوم فضایی، به نقش مهم دانش‌آموزان به‌عنوان سرمایه‌های انسانی آینده‌ساز پرداخت و لزوم استفاده از فرصت ایجاد شده به‌منظور تربیت نسل متخصص برای پیشبرد علوم فضایی در کشور را مهم دانست.

این وبینار در چهار بخش مختلف؛ تاریخچه فعالیت‌های فضایی و معرفی انواع ماهواره‌ها و مدارات فضایی، ‌معرفی ماهواره‌های مخابراتی و ناوبری و کاربردهای آن‌ها در ارتباطات و مدیریت منابع، فناوری‌های سنجش از دور و کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و مدیریت منابع طبیعی، فناوری‌های نوین فضایی و معرفی ماهواره‌های کیوب‌ به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم در صنعت فضایی، ارائه شد.

این وبینار با استقبال گسترده‌ای از سوی معلمان و کارشناسان پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی روبه‌رو شد و زمینه‌ساز تبادل نظر و ارتقای دانش در این حوزه حساس و آینده‌نگرانه بود. شرکت‌کنندگان این وبینار که از سراسر کشور در این دوره ثبت‌نام کرده بودند، به‌صورت آنلاین و با استفاده از پلتفرم‌های آموزشی در این برنامه حضور یافتند و به شرکت‌کنندگان، گواهی حضور از سوی سازمان فضایی ایران اعطا ‌شد. 

هفته جهانی فضا که هر ساله از ۴ تا ۱۰ اکتبر (۱۳ تا ۱۹ مهر‌) در سراسر جهان برگزار می‌شود، بزرگترین رویداد بین‌المللی در حوزه فضایی است که به‌منظور افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت علوم فضایی و نقش آن در بهبود زندگی بشر، برگزار می‌شود. شعار هفته جهانی فضا در سال جاری «فضا و تغییرات اقلیمی» است که بر نقش ماهواره‌ها و فناوری‌های فضایی در پایش و مدیریت تغییرات آب‌وهوایی تاکید دارد.

‌این وبینار با همکاری مشترک قطب کشوری نجوم پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی و دبیرخانه بزرگداشت هفته جهانی فضا برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار