مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جمع مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان باوی:

باید برای معلمان خوزستانی ایجاد انگیزه کرد

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به کارگیری فرزندان فرهنگیان به عنوان مربی پیش دبستانی و رایگان شدن تحصیل فرزندان فرهنگیان در مدارس دولتی و خاص در راستای ایجاد انگیزه در معلمان خوزستانی انجام شده است.

کد مطلب: ۸۰۱۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
باید برای معلمان خوزستانی ایجاد انگیزه کرد

محمد تقی زاده صبح امروز 5 اسفندماه 96 در جمع مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان باوی با تقدیر از تلاش های ارزشمند آنها در حوزه آموزش و پرورش گفت: بزرگترین رسالت و وظیفه ما توانمند سازی، بهسازی، تربیت و آموزش دانش آموزان این سرزمین به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی یک جامعه است.

وی گفت: اگر ما امروزه یک دانش آموز اهل شناخت ،شعور و معرفت در زمینه های مختلف داشته باشیم در آینده شهروندان آگاهی خواهیم داشت و دوام، توسعه ، پیشرفت، صعود و سقوط هر جامعه ای بستگی به نوع عملکرد افراد آن جامعه دارد.

تقی زاده با تاکید بر لزوم حساسیت نسبت به شکل گیری هویت دانش آموزان، بیان کرد: دانش آموزان ما نباید فقط برای کسب نمره بالا تلاش کنند بلکه تعریفی که ما از دانایی و نخبگی داریم تعریفی است که باید به مسائل دینی، مذهبی ،فرهنگی و اجتماعی وصل شود. هر دانش آموزی که بتواند ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی را بفهمد و عملیاتی کند از نظر ما دانش آموز دانایی است و این مهمترین مسئله ای است که سلامت را در جامعه تضمین می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: باید سعی کنیم دانش آموزان را با روحیه ای قوی تربیت کنیم چون کسانی که از روحیه ضعیفی برخوردارند، قادر نخواهند بود تاریخ را بسازند و بر آیندگان تاثیرگذار باشند.

تقی زاده کار معلمان را فقط آموزش الفبا ندانست و یادآور شد: الفبا هزاران سال است که تکرار می شود و زیباترین کلمات مثل دوستی، محبت، احترام به قانون و ... را به وسیله آنها می نویسیم اما آیا در سطح جامعه معنا و مفهوم این واژه ها آموزش داده می شوند.

وی با بیان اینکه باید ذهن خانواده ها را به کتاب و کتابخوانی حساس کرد، گفت: اولین شاخص توسعه در دنیا چاپ کتاب است و سرانه کتاب در کشور ما پایین است .از این رو باید ذهن دانش آموزان و خانواده ها را در گیر این مسئله کرد تا علی رغم همه مشکلات، بتوانیم بسترهای لازم برای توسعه را در استان فراهم کنیم.

وی زمان تحصیل دانش آموز خوزستانی را در طول یکسال کمتر از سایر دانش آموزان عنوان کرد و گفت: باید همگی کمک کنیم تا با به کار گیری روش هایی برای جبران این عقب ماندگی ها، رتبه آموزشی در خوزستان را ارتقا بدهیم.

تقی زاده جذب حدود 4 هزار و 500 نیروی حق التدریس در خوزستان را در راستای رفع معضل کمبود معلم در استان دانست و گفت: استان خوزستان سالانه با حدود یک هزار نفر متقاضی انتقال و حدود 2 هزار و 500 معلم بازنشسته روبه رو است و برای برطرف کردن مشکل کمبود معلم باید همه به آموزش و پرورش کمک کنند.

وی با اشاره به تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان در 20 اولویت، تصریح کرد: با تلاش هایی که در مجموعه آموزش و پرورش خوزستان صورت گرفت رتبه پیش دبستانی از رتبه 18 به رتبه اول در کشور، رتبه کنکور از 27 به 19 و رتبه سواد آموزی از رتبه 15 به رتبه سوم رسیده است.

تقی زاده با تاکید بر لزوم ایجاد انگیزه برای معلمان خوزستانی گفت: برای پیشگیری از عقب ماندگی تحصیلی باید در معلمان ایجاد انگیزه شود و به کارگیری فرزندان فرهنگیان به عنوان مربی پیش دبستانی و رایگان شدن تحصیل فرزندان فرهنگیان با موافقت وزارت آموزش و پرورش در تمامی مدارس دولتی و خاص نظیر استعدادهای درخشان، نمونه دولتی ، شاهد ، دولتی عادی و هیات امنایی استان، در این راستا در خوزستان انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار