افتتاح شعبه ایتام و درمان آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی

بیرجند(پانا)- شعبه ایتام و درمان آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح شعبه ایتام و درمان  آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی

شعبه ایتام و درمان بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی و تنی چند از سایر مسئولان استانی در بیرجند افتتاح شد.

عباسعلی بهاری مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح شعبه ایتام و درمان بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی در بیرجند،اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که سمن‌ها با حضور در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ...؛ اثر بخشی و کارآمدی باعث تسریع برنامه های پیشرفت و توسعه شده و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح می شوند.

او، ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌توانند دولت ها را در مسیر برطرف کردن آسیب های اجتماعی و نابسامانی‌های درون جامعه یاری رسانند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که مهمترین نقش سازمان‌های مردم نهاد افزایش مشارکت اجتماعی، پیشرفت و توسعه جامعه است، تصریح کرد: تقویت سمن‌ها از مهمترین درخواست‌های ما از دستگاه‌های اجرایی است که بایستی مدنظر قرار گیرد.

بهاری ادامه داد: سمن‌ها از جنس مردم بوده و حرف مردم را بسیار خوب می‌فهمند پس نباید از اهمیت‌ آن‌ها و نقش ارزنده‌شان غفلت شود.

او، ضمن تاکید بر این‌که" برون سپاری خدمات"ارائه شده به مهرجویان تحت حمایت بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها اقدام بسیار مناسبی است که باید با جدیت پیگیری شود،خاطرنشان کرد: این مبحث،از مهمترین تاکیدها و اولویت‌های استاندار خراسان‌جنوبی نیز است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از خدمات ارزنده سمن‌ها در سطح استان و بویژه بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها،عنوان کرد:آنچه مسلم است آن است که بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها،بنیادی مردم‌نهاد و برخاسته از درون مردم بوده که به برکت امام رضا (ع) توانسته ،اعتماد مردم را به خود جلب کند و در راستای اهداف فقرزدایی گام های استوار بردارد .

بهاری خدمتگزاری به مردم را عبادت دانسته و گفت: موسسات و بنیادهای خیریه برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،برکت هستند.

حجت الاسلام مهدی عباسی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه،ابراز کرد: بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها،یک بنیاد بین‌المللی با اهدافی خیرخواهانه است که در تأمین جهیزیه نوعروسان، خدمات بهداشتی و درمانی به نیازمندان، حمایت از فرزندان بی‌سرپرست یا بد سرپرست،توزیع سبد غدایی بین نیازمندان و … فعالیت دارد.

او، با اشاره به این‌که خوشبختانه در کشور و از جمله خراسان‌جنوبی ارتباط خوب و تنگاتنگی بین اوقاف و بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌ها وجود دارد،اذعان داشت:تاکنون همه اجرای نیات واقفین اوقاف در بحث تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند،با همکاری و همراهی این بنیاد خیریه محقق شده است و در سال جاری نیز به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد خیریه آبشارعاطفه‌های خراسان‌جنوبی در خصوص این مهم هستیم.

وحیده بزرگر مدیریت امور شعب بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم ضمن تبریک پیشاپیش دهه ولایت از وجود تعداد 20 شعبه فعال این بنیاد خیریه در سرتاسر خراسان‌جنوبی خبر داد و ادامه داد:به لطف خداوند در پنج ماهه نخست سال جاری،تعداد شش شعبه جدید خیریه در سطح استان راه‌اندازی شده است.
مدیریت امور شعب بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به افتتاح شعبه ایتام و درمان آبشار عاطفه‌های استان نیز تصریح کرد:این شعبه کار خدمات‌رسانی به کلیه ایتام و بیماران تحت حمایت این بنیاد خیریه را در کل استان عهده‌دار است.

بزرگر از همکاری و همراهی حدود ۳۰۰ پزشک با این بنیاد خیریه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد:تمام تلاش‌مان آن است که مهرجویان بیمار علاوه بر بیماری‌شان نگرانی دیگری نداشته باشند.

او، با اشاره به این‌ مهم که در سال گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کمک نقدی به شعبات خیریه سرتاسر استان از طرف امور شعب تزریق شده است،ابراز کرد:در مدت مذکور همچنین بیش از ۳۰۰۰ پک کامل لوازم التحریر نیز به شعبات آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی جهت توزیع در بین دانش‌آموزان نیازمند سطح استان،اهدا شده است.

مدیریت امور شعب بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی از وجود بیش از ۶۰۰ شعبه آبشار عاطفه‌ها در سرتاسر کشور خبر داد و اذعان کرد: اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحت حمایت این خیریه ، از دیگر برنامه‌های این بنیاد است.

بزرگر افزود:از ابتدای تاسیس امور شعب خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی(سال ۹۷) تاکنون؛بیش از۵۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان واجدالشرایط در سرتاسر استان اهدا شده است و پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال جاری نیز بیش از ۶۰۰ سری جهیزیه دیگر نیز در این خصوص بین نوعروسان نیازمند در سطح استان توزیع شود.

او، در ادامه صحبت‌هایش حمایت از ایتام و حامی‌یابی برای ایتام تحت حمایت این بنیاد خیریه را،یکی از مهمترین برنامه‌های بنیاد آبشار عاطفه‌ها دانست و اضافه کرد:در ایام نوروز سال جاری بیش از ۳۵۰ عدد کارت هدیه به ارزش ریالی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بین ایتام سرتاسر استان توزیع شده است.

لازم به ذکر است که همزمان با آیین افتتاح شعبه ایتام و درمان بنیاد خیریه آبشار عاطفه‌های خراسان‌جنوبی؛تعداد ۵ سری جهیزیه به نوعروسان یتیم و بیمار استان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار