وزیر راه‌ و شهرسازی:

۳۰۰ هزار هکتار به پهنه شهری در کشور افزوده می‌شود

تهران(پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت مطابق قانون باید ۳۰۰ هزار هکتار باید به پهنه‌های شهری کشور افزوده شود.

کد مطلب: ۱۴۸۹۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ هزار هکتار به پهنه شهری در کشور افزوده می‌شود

مهردا بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در یک نشست خبری که امروز در محل وزارت راه‌و شهرسازی برگزار شد، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا قبل از سال ۱۴۰۲، حدود ۸۰۰ هزار قطعه زمین به روستائیان ارائه شده بود اما از ۱۴۰۲ تاکنون، یک میلیون قطعه زمین به روستائیان تحویل شده است.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۱.۹ میلیون واحد مسکونی به مردم تحویل شده است. در بخش زمین حمایتی در دولت سیزدهم به مردم تحویل نشده بود اما اکنون پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: میانگین صدور پروانه ساخت در دولت سیزدهم سالانه ۹۴ هزار واحد و به معنای دوبرابر شدن آن در مقایسه با گذشته است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: برای جهش تولید مسکن نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله قانون وجود داشت. قانون مالیات بر خانه‌های خالی برای اولین بار آغاز و ۱۲۰ هزار واحد خالی در قالب این قانون شناسایی شد.

بذرپاش خاطرنشان کرد: تشکیل ۱۸ جلسه شورای عالی مسکن و تصویب مصوبات مناسب در این زمینه از دستاوردهای خوب دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به بازار مسکن عنوان کرد: قانون ساماندهی بازار مسکن مصوب شده که مکانیزم‌ها و ابزارهای خوبی برای مداخله در بازار مسکن در اختیار دولت قرار می‌دهد که یکی از آنها تعیین سقف اجاره سالانه در شهرهای گوناگون است و سازوکارهای سخت‌گیرانه‌ای برای موجران در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: احکام خوبی در بخش مسکن در برنامه هفتم توسعه مصوب شده است که یکی از آنها این است که ۳۰۰ هزار هکتار باید به پهنه‌های شهری کشور افزوده شود.

ادامه دارد....

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار