رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک تاکید کرد؛

برخورد قانونی با کودکستان‌های دارای شهریه غیر متعارف

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از برخورد قانونی با کودکستان‌های دارای شهریه غیر متعارف خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برخورد قانونی با کودکستان‌های دارای شهریه غیر متعارف

مجتبی همتی‌فر؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: شهریه کودکستان‌ها بر اساس مصوبات سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک که در «آیین‌نامه تعیین شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی کودکستان‌ها» آمده است، به‌صورت سالانه تعیین‌ و با شهریه‌های غیر متعارف برخورد قانونی می‌شود.

همتی‌فر ادامه داد: شهریه کودکستان‌ها بعد از بارگذاری مدارک در سامانه و بازدید کارشناس دادگستری از محیط کودکستان مشخص می‌شود.

او افزود: این مبلغ با در نظر گرفتن خدماتی که به والدین ارائه می‌دهند، امکانات آموزشی و نگهداری و رفاهیاتی که برای نگهداری کودکان دارد از جمله تعداد مربیان و نیروهایی که به خدمت گرفته شده، تعیین می‌شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: شهریه مصوبی که به مدیران کودکستان‌ها اعلام می‌شود به‌صورت کاملا برخط و براساس مولفه‌هایی است که در نگهداری و تربیت کودکان رعایت می‌کنند. هیچ کودکستانی نمی‌تواند خارج از شهریه‌های مصوب، از والدین دریافتی غیر متعارف داشته باشد.

وی افزود: ممکن است ۲ کودکستان با فاصله کمی از یکدیگر، شهریه متفاوتی داشته باشند که ناشی از ارائه خدمات توسط کودکستان‌هاست. والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه «کودکستان‌یاب»، اسامی کودکستان‌ها و میزان شهریه مصوب آن‌ها را مشاهده کرده و بنا به تمکن مالی که دارند، کودکستان را انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار