دانش‌آموزان می‌توانند از لباس فرم سال گذشته استفاده کنند

«سپند» برای ثبت درخواست جاماندگان سرویس مدارس در مردادماه باز می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان گفت اگر لباس فرم سال قبل دانش‌آموزان قابلیت استفاده دارد اولیای دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سال قبل استفاده کنند. ممنوعیتی برای استفاده مجدد از لباس فرم سال گذشته وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۴۸۹۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان می‌توانند از لباس فرم سال گذشته استفاده کنند

عاطفه سادات مدبرنژاد در حاشیه مراسم افتتاحیه طرح شهید سید روح الله عجمیان در گفت‌وگو با پانا درباره روپوش مدارس گفت: «در ادیبهشت امسال دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر لباس فرم مدارس به تمام استان‌های کشور ابلاغ شد. محور تهیه فرم مدرسه ماده 85 آیین‌نامه اجرایی مدارس است.»

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان افزود: «طرح و رنگ لباس فرم مدرسه توسط شورای مدرسه با مشورت شورای دانش‌آموزی مشخص می‌شود و برنامه‌ریزی برای تهیه این لباس برعهده انجمن اولیا و مربیان مدرسه است.»

وی از عدم ممنوعیت استفاده از لباس فرم سال گذشته خبر داد و گفت: «اگر لباس سال قبل دانش‌آموزان قابلیت استفاده دارد، اولیای دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سال قبل استفاده کنند. ممنوعیتی برای استفاده مجدد از لباس فرم سال گذشته وجود ندارد.»

مدبرنژاد درباره نحوه قیمت‌گذاری لباس‌های فرم مدارس گفت: «ادارات کل صمت و اتحادیه‌های مربوطه قیمت لباس فرم مدارس را مشخص می‌کنند. نرخ‌نامه‌ها مصوب و ابلاغ می‌شود و خانواده‌ها در جریان قیمت روپوش‌های مدارس قرار می‌گیرند. انجمن اولیا و مربیان نیز می‌تواند، تصمیم بگیرد که به چه شکل این لباس را تهیه کند.»

سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان درباره سرویس مدارس هم افزود: «امسال مسئولیت سرویس مدارس بر عهده وزارت کشور است و به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها واگذار شده است. سامانه‌ای جهت ثبت درخواست والدین برای سرویس دانش‌آموزان مدارس توسط وزارت کشور با عنوان سپند اعلام شد.» 

وی از ارائه زمان مجدد برای ثبت درخواست دریافت سرویس مدارس برای جاماندگان خبر داد و گفت: «والدین دانش‌آموزان تا 26 تیر مهلت داشتند تا درخواست خود برای دریافت خدمات سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی را ثبت کنند. با توجه به تقاضایی که اداره کل انجمن اولیا و مربیان از وزارت کشور داشت، احتمالا در مرداد این سامانه برای جاماندگان باز شود.»

مدبرنژاد افزود: «درخواست ما از والدین این است که توجه ویژه به زمان‌بندی اعلامی داشته باشند تا بتوانند درخواست خود را در زمان اعلامی ثبت کنند. با توجه والدین به زمان‌بندی دانش‌آموزان می‌توانند از خدمات حمل و نقل دانش‌آموزی از وزارت کشور بهره‌مند شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار