سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان:

رشته‌های مهارتی و هنری در مدارس سمپاد گسترش می‌یابد

تهران (پانا) - سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از گسترش رشته‌های مهارتی و هنری در مدارس سمپاد در راستای افزایش این توانایی‌ها در تیزهوشان خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه مهاجرانی امروز چهارشنبه 13 دی ماه 96 در نشست شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران با بیان اینکه در فعالیت های تیمی باید تمامی اجزا باهم هماهنگ کار کنند، اظهار کرد: اگر نگاه سیستمی حاکم باشد تمامی اجزا باید نقش خود را به درستی ایفا کنند در غیر این صورت دچار مشکل می شویم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مصوبات شورای عالی آموزش‌وپرورش به فعالیت مدارس تیزهوشان تاکید دارد آزمون های تیزهوشان به قوت خود باقی خواهد ماند.

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان کرد: افراد با استعدادهای درخشان بعضا ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و باید چهار فعالیت برای آنها در نظر گرفته شود.

مهاجرانی در بیان این چهار فعالیت گفت: در راستای افزایش این توانایی ها در مدارس سمپاد رشته های مهارتی و هنری گسترش خواهد یافت. همچنین در عزل و نصب مدیران مدارس برنامه‌ریزی و توجه کافی باید انجام شود. علاوه بر آن کارگاه‌ها و آزمایش گاه‌های مدارس تیزهوشان باید تقویت شود و در نهایت روسای ادارات استعدادهای درخشان باید در جلسات شورای معاونان استان حضور داشته باشند.

وی به طرح شهاب اشاره کرد و گفت: این طرح موضوعی ملی است که یک مرکز به تنهایی نمی تواند آن را به مقصد برساند و نیاز به همکاری سایر نهادها داریم تا از شکست طرح جلوگیری شود.

مهاجرانی به المپیادهای علمی اشاره و تصریح کرد: در المپیادهای علمی تا کنون 90 هزار نفر شرکت کردند و با تمدید سه روزه سه هزار و 200 دانش آموز هم اضافه شده‌اند.

سرپرست مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در پایان تاکید کرد: نباید نگاه به المپیادی‌ها این طور باشد که افراد موفق در المپیادها به خارج کشور مهاجرت می‌کنند. در حالی که شاهد فعالیت بسیاری از مدال‌آوران المپیادهای جهانی در داخل کشور هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار