استادیوم ورزشی تربت جام نیازمند نگاه ویژه دولت دوازدهم است

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام گفت: پروژه استادیوم ورزشی پنج هزار نفری که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته برای تکمیل نیازمند همت استانی و ملی مسئولین است.

کد مطلب: ۶۵۰۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان رضوی چند وقتی است که در شهرستان تربت جام انتقاداتی از کمبود امکانات ورزشی مطرح می شود و مردم از خدمات ارائه شده ناراضی هستند.

این انتقادات در حوزه ورزش بانوان و فضا های ورزش عمومی بیشتر از دیگر قسمت های این حوزه به چشم می آید.

ایران با داشتن جمعیت جوان دارای ظرفیت های بسیاری بالایی می باشد که اگر برای این نیروی فعال برنامه ریزی نشود جامعه دچار خلل خواهد شد.

نمایندگان مجلس با ادقام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان با عنوان وزارت ورزش و جوانان به دنبال نظارت بیشتر بر فعالیت های حوزه ورزش و جوانان بودند.

در چند سال اخیر متاسفانه نگاه به جوانان در بدنه این وزارتخانه و زیر مجموعه هایش کم رنگ بوده است وبیشتر برنامه معطوف به ورزش بوده است که البته آن هم به حد انتظار نبوده است.

برای اینکه بدانیم وضعیت شهرستان تربت جام در حوزه ورزش و جوانان چگونه است به اداره ورزش و جوانان این شهرستان می رویم.

مجید گوهری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت جام در گفتگو با خبرنگار جام روز با اشاره به پروژه های عمرانی گفت: در حوزه عمرانی مهم ترین پروژه استادیوم ورزشی پنج هزار نفری است که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت داشته و هم اکنون زیرسازی چمن آن آماده شده و پیست دو و میدانی آن هم در مرحله آماده سازی قرار دارد، اما تکمیل این پروژه نیازمند همت استانی و ملی مسئولین است، پروژه از سال ۸۶ در دولت نهم آغاز شده اما هنوز به اتمام نرسیده است.

گوهری با اشاره به اینکه بسیاری از هیأت های ورزشی شهرستان جزو هیأت های برتر استان هستند، گفت: در حوزه فوتسال و فوتبال تربت جام تیم های مختلفی داریم که در رده های سنی مختلف در لیگ های استانی حضور دارند.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش بانوان شهرستان با توجه به بودجه های مصوب عملکرد بدی نداریم به صورت کلی به هیچ عنوان در شهرستان نمی‌گذاریم کمبودی برای بانوان ورزشکارمان احساس شود و تمامی نیاز‌های آنان را برطرف خواهیم کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت جام تصریح کرد: در حال حاضر ۳۴ هیات ورزشی در شهرستان تربت جام فعال هستند که برنامه های آنان وابسته به برنامه و فعالیت‌های هیات‌های ورزشی استان می باشد که برخی از هیات‌های استانی مانند والیبال مدت‌هاست برنامه و فعالیتی برای شهرستان‌ها پیش‌بینی نکرده‌ است.

گوهری با اشاره به جمعیت فعال ورزشی در این شهرستان عنوان داشت: سه هزار ورزشکار مرد و هزار ورزشکار زن سازمان یافته اند که دارای کارت بیمه ورزشی می باشند.

وی افزود: اداره ورزش و جوانان تربت جام در حد توان و منابع مالی کم در اکثر رشته‌های ورزشی مسابقات و دوره‌های مختلف آموزشی را فارغ از فعالیت‌های هیات‌های استانی برگزار کرده است که برای فعال شدن بیشتر هیات های شهرستان‌ باید هیات‌های ورزشی استان حضور گسترده و فعال تری داشته باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت جام ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد ۲۷۰ نفر از ورزشکاران در مسابقات استانی موفق به کسب مقام شدند،

گوهری خاطر نشان کرد: حضور ورزشکاران تربت جامی در مسابقات کشوری چشم گیر بوده است که ۱۸ نفر از ورزشکاران موفق به کسب عناوین برتر و ۴ نفر هم به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات و میزبانی شهرستان خاطر نشان کرد: میزبانی از ۱۵مسابقه استانی و همچنین برپایی همایش های کوهپیمایی، دوچرخه سواری، سه شنبه های بدون خودرو و همایش بومی و محلی در سطح شهرستان بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت جام ادامه داد: شش مسابقه کشوری در شهرستان میزبانی شده است که مسابقه کونگ فو رده جوانان بانوان با حضور ۱۷ استان کشور را می‌توان به عنوان شاخص ترین آن نامبرد و میزبانی این اداره با همکاری تمام نهاد‌ها، ارگان‌های اجرایی و مردم برگزار شده است.

گوهری خاطرنشان کرد: در سال جاری یکی از برنامه های اصلی ایجاد کانون های استعدادیابی در سطح شهرستان است تا بتوانیم با استفاده از این طرح رده های پایه را فعال کنیم و مقدمات اجرای این برنامه فراهم شده است.

وی با اشاره به رویکردها ورزش همگانی عنوان کرد: در ورزش همگانی، برنامه های پیاده روی خانوادگی عمومی، ورزش صبحگانی و همایش های بومی محلی در طی سال گذشته برگزار شده است و تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از ابزار و امکانات سایر نهاد‌ها برای گسترش ورزش همگانی در سطح شهرستان اقدام شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام تصریح کرد: با تاسیس هشت باشگاه های خصوصی در سال ۹۵ و پنج باشگاه دیگر در سال جاری یه سمت شاخه های بالا دستی نزدیک می شویم.

گوهری بیان داشت: کارگاه های آموزشی در رابطه با جوانان، مدیریت وقت فضای مجازی، دانش افزایی رشته های ورزشی، مبارزه با مواد مخدر و امداد و نجات بخشی از فعالیت های آموزشی اداره ورزش و جوانان تربت جام است.

وی با قبول کمبودهای عرصه ورزش و جوانان یاد آور شد: بودجه های تخصیص یافته بسیار کمتر از علاقه مردم به ورزش است و پاسخگوی نیاز جامعه جوان شهرستان نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار