معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

قرآن کتاب زندگی و نسخه شفا بخش انسان است

مشهد(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در عصری که بشر به دنبال هویت و معنویت است قرآن نسخه شفا بخش برای انسان است.

کد مطلب: ۱۴۹۰۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کتاب زندگی و نسخه شفا بخش انسان است

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پورثانی در اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر کشور در مشهد گفت: امروز کار انسان به جای رسیده که به جاهلیت مدرن روی اورده در حالی که اگر این اتفاقات اگر سال‌های قبل از ذهن هم رد میشد آن راقبیح می‌دانستند.

وی افزود: در دنیای امروز برخی از کشورهای جهان به واسطه دوری از مکاتب دینی و الهی حتی از انسانیت خودشان هم دور می‌شوند.

وی با اشاره به اعجاز قرآن خاطر نشان کرد: این قرآن است که نسخه شفا بخش بشریت و امانت گران‌بها و معجزه جاوید پیامبر(ص) است، قرآن در واقع یک کتاب تربیتی و برای رشد و بالاکشیدن انسان‌ها محسوب می‌شود.

پورثانی با اشاره به سخن خداوند که ایمان شرط نزول قرآن است، افزود: ما نباید قرآن کریم را برای شرکت در مسابقات و جشنواره‌ها بخوانیم و طوری رفتار کنیم که هیچ تاثیری در زندگی و عمل کرد ما نداشته باشد؛ ما قرآن می‌خوانیم تا متواضع شده و رشد کنیم و ضمن باور به آیات قرآن به آن عمل کنیم درست مثل کسی که به وجود اکسیژن در هوا یقین دارد و نمی‌تواند به آن شک کند.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت قرآن در زندگی شما وقتی مشخص می شود که به  قرآن ایمان داشته باشید و به آن عمل کرده و عمل صالح انجام دهید چون کسی که عملش صالح است در برابر مشکلات و سختی‌ها استقامت و مقاومت هم دارد.

پورثانی شهید محسن حججی و شهید صدرزاده را مثال بارز استقامت و مقاومت زمان معرفی کرد و افزود: خداوند می‌فرماید ملائکه بر انسان‌هایی که استقامت می‌کنند در برابر ناملایمت‌ها شر دشمنان‌ تمسخر آن‌ها صبر استقامت و مقاومت می‌کنند، درود میفرستد.

وی خطاب به متسابقین قرآنی افزود: ما شیعیان منتظر ظهور منجی هستیم و تلاش می‌کنیم برای سربازی در لشکر امام زمان (عج) چون چیزی که شیعه را سرباز و امیدوار نگه داشته امیدواری به سربازی در لشکر امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات در مشهد گفت: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در جوارملکوتی و درکنار مضجع امام رضا مصداق بارز حدیث "انی تارک فیکم الثقلین" است، ما امروز آمده‌ایم در جوارملکوتی امام رضا علیه السلام و در محضر قرآن کریم در یک کلمه ر‌شد کنیم و به سمت مسیر هدایت و درست هدایت شویم.

خبرنگار : محمدمیثم کبیری مقدم، سید سبحان نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار