عضو شورای اسلامی شهرستان قدس گفت:

الحاق هفت جوی و شهرک دانش به دو ناحیه منفصل شهری در قدس

عضو شورای اسلامی شهرقدس گفت: موضوع تبدیل هفت جوی و دانش بعنوان دو ناحیه منفصل شهری در جلسه شورای اسلامی شهرستان قدس مصوب شد.

کد مطلب: ۶۰۶۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ‍پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، خدابخش محمدزاده پودینه با بیان این مطلب گفت: اخیرا زمزمه هایی مبنی بر تبدیل برخی مناطق صنعتی و کارگاهی شهر به شهرک صنعتی جدید شنیده می شود.
وی افزود: اگر چنین اتفاقی بیافتد با توجه به وضعیت مالی و اقتصادی ، شهر با مشکلات بسیار شدیدی مواجه خواهد شد .
پودینه اظهار داشت: این موضوع در جلسه با دادستان محترم نیز مطرح شد که امیدواریم با توجه به مشکلاتی که در شهرک صنعتی زاگرس و گلبرگ وجود دارد این موضوع دو شهرک جدید اتفاق نیافتد .
وی همچنین با اشاره به مشکلات حریم شهر قدس، اظهار داشت: شهر قدس با 2 هزار و 700 هکتار مساحت در ضوابط طرح هادی فاقد حریم بود که با عنایت به طرح جامع ابلاغی در سال 90 به طرح توسعه آتی شهر برای شهرقدس نیز حریم پیش بینی شده است.
عضو شورای اسلامی شهر قدس بیان کرد: مناطقی چون شهرک دانش و هفت جوی که در طرح جامع عنوان قدس پیش بینی شده است می‌تواند به‌عنوان مناطق یا نواحی منفصل شهری به عنوان حریم شهر نقش عمده‌ای ایفا کند اما متأسفانه شهرک دانش در حال حاضر توسط شهرداری منطقه 18 تهران اداره می‌شود با اینکه این مناطق به طور قانونی جزء حریم سیاسی شهرستان قدس هستند.
وی تصریح کرد: در این مناطق شرکت‌های صنعتی بزرگی قرار دارند که مالیات بر ارزش افزوده بسیار بالایی پرداخت می‌کنند که اکنون به حساب شهرداری تهران واریز می‌شود.
محمدزاده‌پودینه ادامه داد: در حالی که مالیات بر ارزش افزوده حق مردم این شهرستان است و باید با همکاری همه ارگان‌ها و با استفاده از ظرفیت نماینده محترم شهرستان که خود همکار ما در شورای اسلامی شهر بوده اند به دنبال بازپس‌گیری این مناطق و حق مردم شهرستان باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر قدس خاطرنشان کرد: نماینده محترم مردم شهرستان های قدس ، ملارد و شهریار، فرماندار و دادستان شهرستان نیز از هیچ کوششی فروگذار نکرده و در همه حال به دنبال پیگیری این مسئله هستند، در حریم شهرستان قدس بیش از 10 شرکت فعال و بزرگ وجود دارد که سالیانه میلیاردها تومان منابع مالی حاصل از درآمد مالیات بر ارزش افزوده خود را به تهران پرداخت می‌کنند.
وی گفت: در صورتی که این مبالغ حق مسلم شهرستان است و پرداخت این مبالغ به شهرستان قدس، کمک قابل توجهی به افزایش امور عمرانی و خدماتی در این شهرستان خواهد کرد.
محمدزاده پودینه متذکر شد: موضوع الحاق هفت جوی و دانش به عنوان دو ناحیه منفصل شهری در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر مصوب و جهت سیر مراحل قانونی در اختیار شهرداری قدس قرار گرفته است و امیدواریم با همکاری و مساعدت مسوولان شهرستان این موضوع نیز در سطح شهرستان مرتفع گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار