رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس:

جامعه مهندسان نقش بسزایی در ارتقا سطح کیفیت مدیریت شهری دارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس گفت: جامعه مهندسان با تشخیص منابع و فرصت ها نقش بسزایی در ارتقا سطح کیفیت مدیریت شهری دارند.

کد مطلب: ۶۰۰۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری شهرستان قدس، همزمان با فرارسیدن 5 اسفند سالروز بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی که به نام روز مهندس نام‌گذاری شده ، احمد خراسانی رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس ضمن تبریک این روزبه جامعه مهندسین کشور اظهار داشت: خواجه‌نصیرالدین طوسی از سرشناس‌ترین و متنفذترین شخصیت‌های علمی تاریخ است که القاب فیلسوف، ریاضیدان، منجم و مهندس را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: نام‌گذاری روز بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی به‌عنوان شخصیتی نمونه و الگو در مهندسی کهن ایران اسلامی، به نام روز مهندس، در راستای توجه به نقش والا و ارزشمند جامعه مهندسین کشور در تعالی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران انجام‌گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس تصریح کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نام‌گذاری شده است؛ مهندس ایرانی می‌تواند با اراده مثال‌زدنی خویش زمینه‌ساز کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی و متعاقب آن تحقق اقتصاد مقاومتی بر اساس سیاست‌های ابلاغ‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب باشد.
خراسانی با بیان اینکه مهندس موفق در ارتقا سطح زندگی بشر تأثیر بسزایی می‌گذارد، گفت: مهندسان همواره باید با تشخیص محدودیت‌ها شامل منابع در دسترس، محدودیت‌های فنی و اعتبارات و هزینه‌ها، ساخت‌پذیر بودن و کاربردی بودن را تشخیص تا بتوان به دستاوردهای لازم رسید.
وی در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: فضاهای عمومی شهری به عنوان مطلوبترین بستر اجتماع انسانی فارغ از هرگونه محدودیت با توجه به ویژ گی ها و مزایایی که برای شهر دارا هستند، که در این راستا میتوان با تقویت سرمایه اجتماعی در محیط های شهری این فرصت را در اختیار مدیریت شهری قرار داد تا با تقویت مشارکت همهٔ قشرها، از توانمندی های آنان بهره ببرد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس بیان کرد: توانمند سازی منابع انسانی یک رویکرد مدیریتی است که مدیران با استفاده از سطح توانمند ی نیروی انسانی می توانند برای بهبود و توسعه استفاده بهتر در جهت تحقق اهداف مطلوب مجموعه و پروژه ها استفاده کرد.
خراسانی در خاتمه متذکر شد: در شرایط کنونی نسل جوان باید با بهره‌گیری از تجارب کسب‌شده و استفاده از علم و نوآوری و ایجاد فناوری‌های نوین، در راستای حفظ و اعتلای استقلال ایران اسلامی همت گمارده و دستیابی به افق‌های افتخار بر اساس سند چشم‌انداز مهیا گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار