اختصاص غرفه ویژه‌ آثار آیت‌الله هاشمی‌ در نمایشگاه کتاب مازندران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه سراسری و بین‌المللی کتاب مازندران، گفت: در این نمایشگاه غرفه ویژه‌ای به عرضه آثار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اختصاص خواهد یافت.

کد مطلب: ۵۹۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، احد جاودانی با بیان اینکه سیصد و بیست و ششمین نمایشگاه استانی کتاب درواقع سیزدهمین نمایشگاه سراسری و بین‌المللی کتاب مازندران محسوب می‌شود، گفت: این نمایشگاه از ١٦ تا ٢١ بهمن‌ماه در مجتمع نیاوران ساری واقع در کیلومتر ٣ ساری به قائم‌شهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از ساعت ١٣ تا ١٩ برپا خواهد بود، ادامه داد: سیزدهمین نمایشگاه سراسری و بین‌المللی کتاب مازندران با همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، استانداری مازندران و فرمانداری ساری برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه استانی کتاب مازندران، اظهار کرد: در این نمایشگاه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران آیین رونمایی و معرفی ٦ اثر از آثار آیت‌الله هاشمی‌‌رفسنجانی برگزار می‌شود. آخرین اثر ایشان کتاب «در آئینه» است که مشروح گفت‌و‌گوی ایشان با رجایی را دربردارد و از انتشارات کویر منتشر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه غرفه ویژه‌ای، مجموعه تألیفات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد داد.

جاودانی توضیح داد: «اهمیت و جایگاه مطالعه کتاب برای خانواده» عنوان نشستی است که در این نمایشگاه با حضور غلامرضا امیرخانی، معاون کتابخانه ملی برگزار می‌شود. همچنین در این نمایشگاه مراسم شعر و مدح‌خوانی توسط ١٠ شاعر استانی و کشوری درباره رساء شهدای آتش‌نشان برپا خواهد شد.

جاودانی ادامه داد: از دیگر نشست‌های این نمایشگاه می‌توان به «ضرورت پرداختن به تاریخ شفاهی مازندران با محوریت راهکارهای گسترش و تعمیق و تولید آثار مکتوب در مازندران» و «کتابخوان، قصه‌گویی و قدردانی از دانش‌آموزان کتابدار ساری» اشاره کرد.

وی بیان کرد: همچنین در این نمایشگاه، کارگاه «آماده‌سازی کتاب، پیش از چاپ» برای ناشران و علاقه‌مندان به این حوزه با هدف ارتقای مهارت و آگاهی ناشران به‌منظور استاندارسازی تولید کتاب برگزار می‌شود. از دیگر کارگاه‌های این نمایشگاه می‌توان به کارگاه «داستان و آشنایی با رمان‌های ناب دوره‌های ادبی» با حضور احمد شاکری و شهریار زرشناس اشاره کرد.

مدیر کل دستگاه فرهنگی مازندران افزود: قدردانی از دو پیشکسوت ملی ادبیات مازندران، دو استاد خوشنویسی، دو استاد نقاشی و چهار منتقد و تحلیلگر و همچنین جشن امضاء و دیدار با ١٤ ناشر غیراستانی از دیگر ویژه‌برنامه‌های این دوره از نمایشگاه سراسری و بین‌المللی مازندران محسوب می‌‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: در این نمایشگاه برنامه‌های ویژه پیروزی انقلاب اسلامی، جُنگ شادی کتاب و کودک، شعر و قصه‌گویی به صورت زنده و فعالیت‌های فرهنگی، هنری مانند نقاشی و موزیک برای کودکان برگزار می‌شوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار