سفیر ایران در مسکو:

محورهای همکاری اقتصادی با روسیه بر پایه مولفه برد - برد پیگیری شده است

تهران (پانا)_ سفیر ایران در روسیه اهتمام رهبران ۲ کشور به توسعه روابط، ۲ عنصر همسایگی و رویکردهای تهران و مسکو در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی را پایه و اساس توسعه روابط ۲ کشور برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
محورهای همکاری اقتصادی با روسیه بر پایه مولفه برد - برد پیگیری شده است

کاظم جلالی، سفیر و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در روسیه در جلسه‌ای با حضور مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سیدف، رییس شورای شهر آستراخان، مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان و جمعی از مدیران و مسئولان بندر سالینکا، در محل دفتر این بندر در شهر آستراخان که پس از بازدید از زیرساخت و ظرفیت‌های بندر برگزار شد، روابط ۲ کشور را راهبردی برشمرد و با اشاره بر اهتمام رهبران ۲ کشور به توسعه روابط، ۲ عنصر همسایگی و رویکردهای تهران و مسکو در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی را پایه و اساس توسعه روابط ۲ کشور برشمرد.

وی همچنین بر اهتمام جدی به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ در کنار مسائل سیاسی بعنوان عناصر رشد پایدار در روابط دو کشور تاکید نمود و در ادامه افزود که طی سالیان گذشته محورهای همکاری در بخش اقتصاد بر پایه مولفه برد - برد پیگیری شده است و این روند در دولت جناب آقای دکتر پزشکیان استمرار خواهد داشت.

سفیر ایران در روسیه، کریدور شمال - جنوب را نه تنها برای دو کشور بلکه برای منطقه راهبردی و استراتژیک ارزیابی و بر مشارکت دولت روسیه جهت ساخت راه آهن رشت - آستارا بعنوان حلقه مفقوده این راهگذر بین المللی اشاره نمود. جلالی از پیشرفت و توسعه بندرسالینکا طی دو سال گذشته ابراز خرسندی نمود و ابراز امیدواری کرد که دولت محترم روسیه و آستراخان توجه خاصی در راستای تقویت فعالیت های توسعه ای بندر داشته باشند.

مدرس خیابانی نیز در این جلسه، توسعه حمل و نقل در دریای خزر را بعنوان یکی از راهبرهای اساسی شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی برشمرد و توسعه بندر سالیانکا را نتیجه دوستی دو کشور و زحمات تمامی ساختارها بویژه دستگاه دیپلماسی کشور برشمرد.

همچنین آکوچکیان با اشاره به رفع چالش های حقوقی این بندر، بر نقش راهبردی آن تاکید نمود و توسعه آنرا نشان از همدلی بین مدیران و نهادهای مختلف در داخل کشور دانست.

سیدف رییس شورای شهر آستراخان، پس از استماع گزارش فعالیت های توسعه ای بندر سالیانکا آنرا نشان از اهتمام مدیران بندر دانست و افزود که این گام نخست، در راستای توسعه همه جانبه بندر بر اساس تاکیدات رهبران ۲ کشور می‌باشد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار