نگاه وی‍ژه نهضت سوادآموزی به کودکان آسیب پذیر

رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش، مهم ترین برنامه های این سازمان در سال جاری را توجه وی‍ژه به کودکان آسیب پذیر دانست.

کد مطلب: ۴۹۰۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، علی باقرزاده رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کودکان در معرض آسیب باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرند، گفت:‌ دولت؛ سازمان ها را موظف کرده تا در بخش غیر دولتی رفع موانع تحصیل این گروه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به این موضوع که کودکان در معرض آسیب شامل کودکان کار،‌ خیابانی،‌ فرزندان طلاق،‌ کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست هستند،‌ اظهار کرد:‌ این کودکان به دلیل شرایط زندگی و ناتوانی در تامین هزینه از تحصیل بازماندند.

باقرزاده بیان کرد: در راستای حمایت از کودکان آسیب پذیر، سازمان نهضت سواد آموزی با اعتبار خود اقدام به شناسایی و تامین هزینه های تحصیل چنین کودکانی کرده است.

رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: براساس برآوردهای امسال، تعداد کودکان آسیب پذیر در گروه سنی شش الی 17 سال؛ 35 هزار نفر هستند؛ افراد زیر 10 سال که تعداد آنها پنج هزار نفر برآورد شده در مدارس عادی و افراد بالای 10 سال در سازمان نهضت سوادآموزی ادامه تحصیل می دهند.

وی بیان کرد:‌ سال گذشته تعداد کودکان آسیب پذیر تحت پوشش؛ 24 هزار نفر بود و امسال گستره این پوشش به 30 هزار نفر افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار