طی سال ۹۴ صورت گرفت؛

ثبت 189 وقف جدید در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 189 وقف جدید طی سال 94 در آذربایجان غربی به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۴۷۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت در نشست خبری، به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه تا 15 فروردین‌ماه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه قبل از آغاز طرح نوروزی آرامش بهاری آخرین پنج‌شنبه سال غبارروبی مزار شهدا و آماده‌سازی فضای محیطی امامزادگان و بقاع متبرکه صورت می‌گیرد، ادامه داد: مراسم لحظه تحویل سال در 11 امامزاده و بقعه متبرکه در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، چایپاره و میاندوآب برگزار می‌شود.


جوانبخت با بیان اینکه سازمان اوقاف این طرح را با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار می‌کند، ادامه داد: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران و ارتقای سطح بصیرتی و معرفتی عموم مردم برگزار می‌شود.


وی قرائت دعای تحویل سال، پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری، سخنرانی، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) و... را از جمله برنامه‌های مورد نظر در اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: حدود 40 نفر روحانی اعزامی از حوزه علمیه قم و مبلغ بومی در این طرح حضور خواهند داشت.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برپایی غرفه گفتمان دینی، خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های پاسخگویی به شبهات شرعی با حضور روحانیون بومی و اعزامی از قم، غرفه‌های همه واقف باشیم، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، غرفه کودکان و... را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری بیان کرد.


وی با اعلام اینکه مسافران و هم استانی‌ها می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه پیامکی 10000114120 ارائه کنند، ادامه داد: 33 زائرسرای موقت با امکانات مورد نیاز در اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان تدارک دیده شده است.


جوانبخت به موقوفات جدید به ثبت رسیده در استان در سال 94 اشاره کرد و یادآور شد: امسال طبق سهمیه اعلامی از سازمان 140 وقف بوده که تاکنون 189 وقف جدید در استان به ثبت رسیده و آذربایجان غربی رتبه برتر را در زمینه ثبت موقوفات جدید کسب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار