اولین جشنواره ملی مد و لباس اسلامی در مازندران برگزار می شود

خبرگزاری پانا: رییس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت: اولین جشنواره ملی مد و لباس اسلامی با همکاری بنیاد ملی مد و لباس و دبیرخانه مد و لباس کشور به میزبانی این استان در شهریور یا مهر ماه سال جاری برگزار می شود.

کد مطلب: ۳۶۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، قدرت اله یوسفی، رییس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به برگزاری اولین کارگروه ساماندهی مد و لباس استان در سالن کنفرانس این اداره کل، اظهار داشت: البته دبیرخانه این کارگروه سال های گذشته نیز در استان مستقر بوده اما به جهت عدم برگزاری جلسات منظم نتوانسته جایگاه مطلوبی را از آن خود نماید.

وی ادامه داد: با روی کارآمدن مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و توجه به آداب و سنن بومی مردمان این دیار اعضای کارگروه را برآن داشته تا با برگزاری جلساتی منظم ثبت مصوبات مهم و کلیدی در حوزه مد و لباس، اوضاع نابسامان و آشفته مد و لباس استان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و همچنین خوراک فکری برای طراحان و تولید کنندگان از این تریبون تدوین شود.

یوسفی با اشاره به فرهنگ غنی و سنت کهن مردمان مازندران در حوزه لباس بومی و محلی، گفت: لباس به عنوان یک نماد فرهنگی در همه اقوام مورد توجه است از این رو از اعضای این کارگروه انتظار می رود برای احیاء و حفظ فرهنگ بومی این مرز و بوم در حوزه پوشش برنامه ها و طرح های درخور تحسین و قابلیت اجرا ارائه نمایند.

وی بر استمرار برگزاری جلسات کارگروه به صورت منظم ماهانه یکبار تاکید کرد و افزود: فعالیت های حوزه مد و لباس باید در راستای ترویج فرهنگ بومی مازندران و منطبق با معیارهای جامعه اسلامی باشد.

یوسفی با بیان اینکه حوزه مد و لباس نیازمند طراحی و تولید مناسب با توجه به ذوق و سلیقه مخاطب به ویژه نسل جوان و متناسب با فرهنگ بومی و ملی و اسلامی است، خواستار همدلی، مشارکت و حمایت همه جانبه همه دستگاه های عضو برای ارتقای این حوزه شد.

وی با اشاره به دغدغه خانواده ها برای تهیه البسه فرزندان خویش اعم از دختر و پسر، گفت: طراحان و تولید کنندگان باید ظرافت، زیبایی و متانت را آمیخته طرح ها و تولیدات خویش نمایند.

یوسفی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به میزبانی استان مازندران درخصوص جشنواره ملی مد و لباس، اظهار داشت: برنامه ریزی برای اجرای اولین جشنواره ملی مد و لباس اسلامی با همکاری بنیاد ملی مد و لباس و دبیرخانه مد و لباس کشور به میزبانی این استان در شهریور یا مهر ماه سال جاری از مصوبات اولین کارگروه ساماندهی مد و لباس مازندران بوده است.

وی دعوت از نماینده برند هاکوپیان و روسای اداره نظارت بر اماکن عمومی استان و مدیرکل اموربانوان استانداری در جلسه آینده این کارگروه و پیشنهاد برای طراحی و دوخت لباس های مناسب و متحدالشکل اداری در سطح ادارات استان مازندران را نیز از دیگر مصوبات این کارگروه به ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار