تفاهم نامه شورای اسلامی آذربایجانشرقی و اداره آموزش و پرورش منعقد شد/

پاشایی;90 درصد موفقیت آموزش و پرورش مدیون همکاری با شورا و شهرداری

خبرگزاری پانا:در راستای عملیاتی نمودن اولویت ابلاغی وزیر مبنی توسعه مشارکت های همگانی در آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری مابین شورای اسلامی استان آذربایجانشرقی و اداره کل آموزش و پرورش منعقد گردید.

کد مطلب: ۳۰۸۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رییس شورای اسلامی استان در چهاردهمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان گفت: اولین هدف همکاران و اعضاء محترم شورای اسلامی استان به عنوان شورای فرادست در سطح استان در دوره چهارم احیاء و ارتقاء جایگاه شورا ست که این امر مستلزم تعامل و همکاری مدیران سازمانها و ادارات با شوراها می باشد ، در راستای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت و پتانسیل اعضاء شورا به عنوان منتخبین مردم امری لازم و ضروری می باشد.

احتشام حاجی پور استفاده حداکثری از ظرفیت شورای های اسلامی و شوراهای آموزش و پرورش به منظور کمک و حمایت در حل مسائل آموزشی فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری و ایجاد بستر مناسب جهت ارتقاء سطح آموزشی، تربیتی ، فرهنگی ، ورزشی و هنری و آموزش شهروندی شهرستانها و مناطق را از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان، شورا و مشورت را یکی از به روزترین آموزه‌های دین و از ظرفیت‌های اثر بخش دموکراسی در جامعه دانست .

وی با اشاره به وجود 300 عضو شورا که از کارکنان آموزش و پرورش هستند، اظهار داشت: این میزان نیروی مشترک بین شورا و آموزش پرورش نقطه اتصال و اتحاد بین دو نهاد و سازمان است و هر دو باید از این ظرفیت استفاده کنیم .

پاشایی گفت: از آنجایی که شورا یک نهاد مردمی و عمومی است و به مشارکت عموم نیازمند است، آموزش پرورش با داشتن 650 هزار دانش آموز و 47 هزار پرسنل در سطح استان می‌تواند این ظرفیت را در مشارکت‌های عمومی دخیل کند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی افزود: توسعه و پیشرفت در گرو نیروی انسانی با سواد و توسعه یافته است که در کشورهای توسعه یافته به این مسئله بیشتر توجه می‌شود برای مثال در کشور ایران سالانه 445 دلار سرانه برای هر دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شود اما این رقم در کشور آمریکا و اروپایی بیش از 20 برابر است .

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در آموزش پرورش هم اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که توسط همکاران زحمت کش آموزش پرورش استان صورت گرفته است در بخش نهضت سواد آموزی استان ما در مجموعه شاخص‌ها مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است .

پاشایی افزود: حدود یک پنجم پژوهشسراهای کشور در 13ماه گذشته در استان آدربایجان‌شرقی ایجاد شده است و در بحث تجهیز و توسعه مدارس ایجاد کتابخانه‌ها در مدارس و غیره هم پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم .

وی گفت: بالای 90 درصد این موفقیت‌ها و اقدامات مثبت را مدیون همکاری با شوراها و شهرداری‌ها هستیم و از نگاه حمایتی شورا که افق تازه‌ای هم در این نگاه ایجاد شده است بسیار خرسندم وآماده همکاری با شوراها در همه زمینه‌ها هستیم .

گفتنی است این تفاهم نامه به امضای حاجی پور رئیس شورای اسلامی استان و پاشائی مدیرکل آموزش و پرورش استان در حضور اعضای شورای اسلامی استان رسید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار