تدوین طرح استقرارمدارس جامع محیط زیستی/آموزش 700 هزار محیط یار در مدارس کشور

خبرگزاری پانا: مدیر كل دفتر آموزش و مشاركتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینكه طرح ملی محیط‌یار با در تمام استان‌های كشور اجرا شده،‌ اظهار داشت: تاكنون 700 هزار محیط‌یار در سطح ملی آموزش داده شده‌ ودستورالعمل استقرار طرح مدارس جامع محیط زیستی با همکاری وزارت آموزش و پرورش تدوین می شود.

کد مطلب: ۹۴۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد

احمد قیومی با اشاره به اینكه در قانون برنامه پنجم توسعه برای ارتقاء آگاهی‌های محیط زیستی به تعامل با وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش عمومی تاكید شده است،‌ گفت: طرح ملی محیط‌یار با هدف آموزش و جلب مشاركت‌ جامعه دانش‌آموزی در حفظ محیط زیست تدوین و اجرا شده است كه در حال حاضر این طرح در تمامی استان‌های كشور در حال اجرا بوده و براساس آخرین آمار و اطلاعات واصله از واحدهای استانی 700 هزار محیط‌یار در سطح ملی تربیت شده‌اند.

مدیر كل دفتر آموزش و مشاركتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای طرح تحقیقاتی بازنگری و تحلیل محتوای آموزشی مجموعه كتاب‌های استان‌شناسی خبر داد و افزود:این بازنگری از نظر ورود مسائل آموزشی در زمینه محیط زیست از جمله محتوا، عكس، تصاویر، نمودار كه نتایج حاصله حاكی از ورود بیش از 250 صفحه مطلب در زمینه محیط زیست به این كتاب‌ها است.

به گفته وی، در حال حاضر فاز دوم بررسی وضعیت آموزش محیط زیستی در كتاب‌های درسی ملی مقطع دبستان با همكاری وزارت آموزش و پرورش آغاز شده است.

قیومی همچنین از تهیه دستورالعمل استقرار طرح مدارس جامع محیط زیستی با تعامل وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این دستورالعمل با هدف رتبه‌بندی مدارس كشور از نظر توجه به مسائل محیط زیستی در حوزه‌های عمرانی و ساخت و ساز، آموزشی، جلب مشاركت اولیا و مربیان در برنامه‌های محیط زیستی تهیه می شود.

مدیر كل دفتر آموزش و مشاركتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد : در حال حاضر با برگزاری جلسات كارشناسی متعدد پیش‌نویس طرح مدارس جامع محیط زیستی تهیه و در حال بازنگری است.

قیومی از تصویب پروپوزال طرح پژوهشی در زمینه انجام مطالعات تطبیقی پیرامون وضعیت آموزش محیط زیست در نظام آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش سطح كمی و كیفی آموزش‌ها در حوزه آموزش عمومی و تولید محتوی آموزشی برای مخاطبین اثرگذار محیط زیست انجام می شود.

وی یاد آور شد: رصد و كنكاش در سند برنامه درسی ملی وزارت آموزش و پرورش با هدف توجه به مسائل محیط زیستی در دستور کار است كه در حال حاضر خوشبختانه این مهم موردتوجه قرار گرفته است.

مدیر كل دفتر آموزش و مشاركتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: به منظور ایجاد وحدت رویه و انسجام در انجام فعالیت‌های آموزشی- فرهنگی در زمینه محیط زیست ،برای نخستین بار موافقت‌نامه ارتقای شاخص‌های محیط زیستی با واحدهای استانی تدوین و مبادله شد كه در آن بر فعالیت‌های آموزشی- فرهنگی که دارای شاخص‌های سنجه‌پذیر در حوزه‌های آموزش همگانی، جلب مشاركت‌های مردمی، توانمندسازی كاركنان و نظارت بر تولید فرآورده‌های فرهنگی- آموزشی تأکیدشده و گزارش ملی آنها در حال جمع‌بندی است.

منبع: مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار