نظرپور:‌600 مدرسه کانکسی خوزستان تا پایان سال جمع‌آوری می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از جمع‌آوری 600 مدرسه کانکسی در خوزستان تا پایان سال خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۴۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد تقی نظرپور در حاشیه سفر به استان خوزستان گفت: بر اساس برنامه میان مدت سازمان نوسازی کشور، امیدواریم تا پایان سال 97 شاهد برچیده شدن تمام مدارس کانکسی، خشتی، گلی و چوبی در کشور باشیم.
وی با بیان اینکه مهمترین اولویت سازمان نوسازی، ارتقای شاخص های کیفی فضای آموزشی مدارس کشور است، گفت: توجه به توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی نقش مهمی در بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان دارد.
نظرپور گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی کشوری که به ازای هر دانش آموز 5.16 مترمربع است گفت: این میزان در استان خوزستان 4.89 متر مربع است و رتبه ۲۲ در بین استانهای کشور را داراست. باید تلاش شود استان خوزستان نیز به سرانه متوسط فضای آموزشی در کشور نزدیک شود.
وی توجه به جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز را ضروری دانست و تصریح کرد: استان خوزستان دارای ظرفیت خوبی در بخش خیرین مدرسه ساز است که باید با هدایت و راهبری این ظرفیت گسترده بیش از پیش نسبت به ایجاد فضاهای مناسب و مقاوم آموزشی در این استان تلاش کرد.
نظرپور با اشاره به سیاست سازمان نوسازی کشور در جذب مشارکت خیرین، خاطرنشان کرد: در برنامه های کلی سازمان تنها خیرین حقیقی مدنظر نیستند بلکه خیرینی که در نهادها، موسسات وشرکت های مختلف فعالیت دارند نیز می توانند در ارائه خدمات به آموزش و پرورش مفید باشند. استفاده از فضاهای در اختیار این نهادها برای امر آموزش یکی از برنامه های میان مدت سازمان است.
وی بیان کرد: حدود 1700 کلاس غیرمقاوم در کشور وجود دارد که طبق برنامه سازمان تا پایان سال 97 همه این کلاس ها برچیده خواهند شد.
نظرپور ادامه داد: تعداد دانش آموزانی که در فضاهای آموزشی غیرمقاوم و خطرآفرین تحصیل می کنند اندک است با این وجود همین تعداد دانش آموزکم نیز برای سازمان حساسیت ایجاد کرده است و تلاش داریم تا پایان سال برای این دانش آموزان فضای آموزشی مناسب و مقاوم مهیا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار