معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

سوگواره احلی من العسل 5 مهر برگزار می شود/شرکت 5 هزاردانش آموزدر تبریز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری سوگواره دانش آموزی احلی من العسل در 5 مهرماه در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۴۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، طاهر علمی در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری سوگواره دانش آموزی احلی من العسل با اشاره به اهمیت ادامه راه ولایت اظهار داشت: ماه محرم فرصت مناسبی برای بیان فلسفه ولایت میان دانش آموزان است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر سوگواره دانش آموزی احلی من العسل افزود: این برنامه 5مهر ماه همزمان با 6 محرم و به یاد رشادت های حضرت قاسم بن الحسن برای دفاع از اهل بیت علیهم السلام و همزمان با سراسر کشور در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که سوگواره «احلی من العسل» با پخش از شبکه‌ سراسری سیما در استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این سوگواره به صورت متمرکز در تبریز برگزار خواهد شد و 5 هزار دانش آموز پسر از نواحی پنج گانه تبریز در این مراسم مذهبی حضور خواهند داشت.

علمی تاکید کرد: تجلیل از دانش آموزان مداح، برگزاری گفتمان های دینی، فضا سازی مناسب مدارس برای ایام محرم و مداحی و برپایی دسته های عزاداری در مدارس از دیگر برنامه های این ایام خواهند بود.

وی اضافه کرد: در مدارس دخترانه نیز مراسم های مذهبی، قرائت زیارت عاشورا و مراسم نذری پزان پررنگ تر از سال های قبل برگزار می شود و نباید به روزهای آخر دهه اول محرم موکول شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار