امام جمعه اردبیل:

آتش به اختیار نظارت عمومی بر امور با رعایت موازین قانونی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آتش به اختیار همان مساله امر به معروف و نهی از منکر و همان نظارت عمومی است که در باید در مسیری کاملا قانونی عملی شود.

کد مطلب: ۶۳۷۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: کسانی که به اصول فکری و مدیریتی مقام معظم رهبری آشنا هستند می دانند که ایشان ذره ای تمایل و تحمل بی قانونی را ندارند و بیشترین حساسیت را در این کشور، مقام معظم رهبری نسبت به قانون دارد و نظام ولایت فقیه نیز نظام قانون است و موضوع آتش به اختیاز نیز در همین مسیر تعریف می شود .
وی بیان کرد: هر چند مقام معظم رهبری موضوع 'آتش به اختیار' را به امور فرهنگی اختصاص دادند اما در مساله اقتصادی و صنعتی و حقوق عامه و مخصوصا در عدالت اجتماعی جاری است چون امر به معروف و نهی از منکر در تمام عرصه ها جاری است .
خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: در هر عرصه ای که ملت ببیند خیا ت، قصور یا کوتاهی می شود باید فریاد بکشد و اگر راهکار قانونی وجود دارد از همان مسیر وارد شود ، این عمل مصداق 'آتش به اختیار' است .
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تصویب لایحه تحریم ایران و روسیه توسط سنای آمریکا با اصلاحات جزیی گفت: این مصوبه زمانی عملیاتی خواهد شد که در کنگره تصویب شود ولی دولت آمریکا اعلام کرد که این مصوبه چه در کنگره تصویب شود و چه نشود، دولت آمریکا تحریم های جدید خود را علیه ایران شروع خواهد کرد و این نشان می دهد که واشنگتن نه تنها به قوانین بین المللی بلکه حتی به قوانین داخلی خود نیز پایبند نیستند .
عاملی افزود: در چنین شرایطی ما از دولت محترم می خواهیم برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کابینه جدید خود و در سطوح مختلف مدیریتی بدون لحاظ گرایش های سیاسی مردان مدیر و با سابقه های درخشان مدیریتی و پهلوانان اجرایی را سر کار بیاورد .
وی همچنین در خطبه های این هفته نمازجمعه از تمام دست اندرکاران برگزاری نماز با شکوه عید تشکر کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار