با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان؛

فعالان حوزه گردشگری شهرستان فومن تجلیل شدند

فعالان حوزه گردشگری شهرستان فومن با حضور مسئولان مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تجلیل شدند.

کد مطلب: ۶۲۳۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به وضعیت شهرستان فومن در حوزه گردشگری، اظهار کرد: حدود ۳۰۹ هزار نفر اقامت را در شهرستان فومن در طول ایام نوروز شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به آمار سال گذشته این میزان اقامت نشان دهنده رشد ۷۰ درصدی است، افزود: این رشد به دلیل وجود شهرک تاریخی ماسوله، سایت زیبای قلعه رودخان و مهمان نوازی مردم این شهرستان بوده است.

علیزاده ضمن تقدیر و تشکر از فعالان حوزه گردشگری در سطح شهرستان فومن، گفت: تلاش فعالان این حوزه در فومن سبب شد تا امسال شاهد این میزان رشد حوزه گردشگری در شهرستان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به حوزه تردد گردشگران و مقصدها و مسیرهای گردشگران در استان گیلان، گفت: شهرستان فومن نقطه عطف و درکانون توجه گردشگران قرار داشته است.

به گفته این مسئول شهرک تاریخی ماسوله امسال با رشد دو درصدی حدود ۲۰۸ هزار نفر شب اقامت داشته و سایت تاریخی قلعه رودخان نیز با رشد هشت درصدی ۱۳۲ هزار نفر را در بالا دست پذیرایی کرده است.

وی تأکید کرد: انتظار می رود با توجه به برنامه ریزی و تلاش های صورت گرفته و ایجاد فضاهای مناسب بتوانیم فرصت های گردشگری به ویژه در مناطق روستایی جایگاه و موقعیت شهرستان فومن را به نقطه ای برسانیم که از مزیت های گردشگری بیش از پیش استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار