همتی در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی وزارت اقتصاد:

رویکرد دولت جدید در عرصه اقتصادی کشور اصلاح سیاست‌ها و رویه‌ها است

هدف برنامه‌های اینجانب کمک به اقتصاد کشور با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه است

تهران (پانا) - وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: در دولت جدید رویکرد در عرصه اقتصادی کشور اصلاح رویه‌ها است که در کمیسیون‌های مجلس بر آن تأکید داشتم و امیدوارم دوران تحول جدیدی برای ایران زمین رقم بخورد.

کد مطلب: ۱۴۹۵۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد دولت جدید در عرصه اقتصادی کشور اصلاح سیاست‌ها و رویه‌ها است

عبدالناصر همتی در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان تشریح برنامه‌ها و سوابق خود گفت: بنده با قبول مسئولیت به تأسی از تأکیدات مقام معظم رهبری اولویت امروز کشور را که همان  مسائل اقتصادی است دنبال خواهم کرد چرا که ایشان در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند که امروز از لحاظ زمانی اولویت با مسائل اقتصادی است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: امروز با توجه به تأکیدات معظم له بر خود موظف دیدم که با قبول مسئولیت خطیر و تجربیات انباشته و یافته‌های خود در مسیر خدمت به مردم عزیز کشورم قرار گیرم. اقتصاد کشور نیازمند تلاش و همت همگانی است و باید با تمام قوا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و مهمتر از همه حل مشکلات معیشتی مردم قدم برداشت.

وی ادامه داد: در دولت جدید رویکرد در عرصه اقتصادی کشور اصلاح رویه‌ها است که در کمیسیون‌های مجلس بر آن تأکید داشتم و امیدوارم دوران تحول جدیدی برای ایران زمین رقم بخورد.

همتی بیان کرد: هدف برنامه‌های اینجانب کمک به اقتصاد کشور با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و در پایان رسیدن به ثبات اقتصادی، کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و توزیع مناسب درآمدها در جهت کاهش فقر است و وزارت اقتصاد بنا دارد بر اساس مأموریت‌های محوله سیاست‌گذاری درستی را در جهت مدیریت اقتصاد کشور، همچنین فراهم‌سازی بستر مناسب جهت سرمایه‌گذاری خارجی صورت دهد.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی افزود: بنده با بیش از 3 دهه فعالیت مستمر در مدیریت‌های اقتصاد کلان و با کوله‌باری از تجربه اجرایی زمانی مسئولیت این وزارتخانه‌ را برعهده می‌گیرم که مشکلات اقتصادی در کشور به نقاط بحرانی رسیده و راه بسیار پرخطری در پیش روی سیاست‌گذاری اقتصادی با انتخاب‌های بسیار محدود وجود دارد. وسعت جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، سرمایه عظیم انسانی و برخورداری از منابع طبیعی غنی کشورمان را مستعد رشد و توسعه کرده است اما به رغم پیشرفت‌های مناسبی که در بسیاری  از زمینه‌ها داشته اما توفیقات متناسب با تلاش ها در حوزه اقتصاد به دست نیامده است.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی منابع محور و متکی بر صادرات نفت همچنین پرنوسان بودن رشد در 10 سال گذشته، بی‌ثباتی اقتصادی ناشی از تورم مزمن در 5 سال گذشته و قدرت خرید مردم که معیشت آنها را تحت تأثیر قرار داده است از جمله مشکلاتی است که باید در اقتصاد کشور اصلاح شود که از خداوند متعال می‌خواهم با یک وفاق ملی و همراهی همه گروه‌ها برای رفع چالش‌ها تلاش گسترده‌ای صورت گیرد.

همتی افزود: یکی از عوامل مهم در ایجاد مشکلات و چالش‌های اقتصادی و بازدارنده رشد و توسعه اقتصادی کشور وجود نااطمینانی گسترده در اقتصاد کشور است که از بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود برای دستیابی به توسعه اقتصاد پایدار را سلب کرده است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: البته باید گفت منشأ تمام مشکلات هم بیرونی است و هم درونی البته باید از تمام ظرفیت‌های داخلی در جهت رشد و توسعه کشور استفاده کرد بنابراین باید از راهبردهای مهم نیز در این خصوص بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار