وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آذربایجان شرقی به قطب داروسازی کشور تبدیل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت شرکت های دارویی در تمامی زمینه های مواد اولیه، ملزومات و محصول در آذربایجان شرقی گفت: این استان به قطب داروسازی کشور تبدیل می شود.

کد مطلب: ۶۰۵۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید و افتتاح طرح های توسعه ای شرکت های داروسازی در تبریز، از این شرکت ها خواست تا موضوع صاردات را به صورت جدی در برنامه کاری خود قرار دهند و بازار صادرات را به عنوان بازار جدید و رو به رشد خود هرچه زودتر در نظر بگیرند.

وی افزود: حمایت های مختلف از طریق بانک صندوق توسعه ملی انجام می شود به خصوص اگر طرح های این شرکت ها صادراتی باشد تسهیلات ارزی برای تولید کننده و خریداران خارج از کشور ارائه دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: طرح تبدیل شدن تبریز به قطب دارویی کشور قابل پیگیری است و با افزایش تولید و محصولات جدید این امر محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت و درمان تحت نظارت خود داروها را برای بیماران تجویز می‌کنند و تشویق به مصرف داروی ایرانی بهترین نوع حمایت از صنعت داروسازی به شمار می‌آید و باید بازار صادرات را به عنوان بازار جدید و روبه رشد به جهانیان بشناسانیم.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای کوچک تر ایران در این بازار موفق شده‌اند و امید است کشور ما نیز در این عرصه پیشقدم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار