معاون صنایع‌دستی گیلان:

کسب نشان یونسکو برای ۶ کالای صنایع دستی گیلان

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۶ کالای صنایع دستی گیلان موفق به کسب نشان یونسکو شدند که این خود افتخاری در حوزه فرهنگ و هنر استان است.

کد مطلب: ۵۹۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، معاون صنایع دستی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به طرح‌های قابل‌افتتاح در دهه فجر اظهار کرد: به یمن ایام دهه مبارک فجر مرکز خلاقیت و نوآوری در روستای قاسم‌آباد سفلی رودسر افتتاح می‌شود.

وی به افتتاح بازار هفتگی صنایع دستی با عنوان پنجشنبه بازار در میدان شهرداری رشت طی ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: رونق افزایی اقتصادی، امکان عرضه مستقیم و بدون واسطه اقلام صنایع دستی و نیز اشتغال پایدار از نتایج مثبت این طرح خواهد بود.
شاه‌محمدی افزود:تاکنون ۶۴ محصول از اقلام صنایع دستی گیلان نشان مرغوبیت و همچنین ۶ کالا نشان یونسکو دریافت کرده‌اند که این خود افتخاری در حوزه فرهنگ و هنراستان است.
معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی و گردشگری گیلان همچنین از کسب نشان جغرافیایی چادرشب و گلیم گیلان خبر داد و گفت: تاکنون ۸ استاندارد ملی نیز در ۴ رشته در حوزه تولید رشتی دوزی، مرواربافی، چادرشب بافی و سفال سنتی گیلان دریافت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار