نایب رییس شورای اسلامی شهرستان قدس:

شهر قدس فاقد فضای کافی برای رشد و توسعه است

نایب رئیس شورای اسلامی شهرقدس گفت:افزایش جمعیت وتراکم ساخت و سازها در اَدوار گذشته به میزانی رشد داشته که فضای کافی برای رشد وتوسعه شهر قدس در پَهنه واراضی جغرافیایی وجودندارد.

کد مطلب: ۵۹۳۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستان های استان تهران و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، داوود گرجی با اشاره به رشد بی قاعده و خارج از اصول شهر قدس درطول سالیان گذشته اظهار داشت: با نگاهی اجمالی و مقایسه وضعیت فعلی شهر قدس با شرایطی که در طول قریب به دو دهه پیش با آن مواجه بوده، به این واقعیت پی می بریم که رشد و گسترش شهر قدس مُبتَنی بر قواعد فنی و استانداردهای شهر سازی نبوده است .
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قدس با اشاره به این نکته که فضای کافی برای رشد وتوسعه شهر قدس در پَهنه و اراضی جغرافیایی وجودندارد، عنوان کرد:افزایش جمعیت و تراکم ساخت و سازها به میزانی رشد داشته که در حال حاضر، فضای کافی برای توسعه شهر از حیث پهنه و اراضی جغرافیایی وجود ندارد وباید گفت که شهر قدس از استثنائی ترین مناطق ایران به شمار می رود که حوزه حریم و محدوده آن با یکدیگر منطبق است .
وی افزود: زیرساخت ها و امکانات شهری در منطقه مذکور، همسان و هم تراز با رشد جمعیت ارتقا نیافته و همین وضعیت باعث شده تا شورای اسلامی شهر قدس در دوره چهارم، تمرکز و انرژی بسیاری را صرف تأمین ضروریات اولیه و بدیهی این منطقه کند .
گرجی گفت:با همه این اوصاف و با عنایت به تلاش های انجام شده، به توفیقات شایسته ای نیز در این شهر نائل شده ایم و خوشبختانه در نواحی و محدوده هایی همچون غرب شهر قدس که تا پیش از این به عنوان یکی از محروم ترین نقاط این شهر مطرح بوده، به موفقیت های مطلوب و سازنده ای دست یافته ایم .
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قدس عنوان کرد:تلاش می شودبهبود امکانات به صورت متوازن و متعادل و به فراخور نیازسنجی ها و اولویت گذاری های لحاظ شده، استمرار یابد و امیدواریم با اجرا و پیاده سازی این رویه و رویکرد، شاهد حصول شکوفایی هر چه بیشتری در این منطقه از غرب استان تهران باشیم .
وی افزود: در طول سه سال گذشته، بخش قابل توجهی از هزینه ها و انرژی مدیریت شهری، مصروف جدول گذاری، آسفالت ریزی و بهسازی و نوسازی معابر شده که این موضوع موید عمق کاستی ها و ضعف هایی بوده که از گذشته به جای مانده که بخشی از کاستی های مذکور، مرتفع شده است اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری وجود دارد و امیدواریم در آینده نیز به نسبت نیاز موجود، طرح های مقتضی در این خصوص اجرایی و عملیاتی شود .
گرجی عنوان کرد:در طول این مدت به موازات بهسازی معابر، تکمیل پروژه های نیمه تمام از دیگر اولویت هایی بوده که در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه به نتایج اثر بخشی نیز در این عرصه نائل شده ایم .
وی یاد آور شد: بلا تکلیفی پروژه های نیمه تمام باعث استهلاک و هدر رفت سرمایه گذاری ها خواهد شد و از این حیث، از ابتدای فعالیت شورای شهر قدس در دوره چهارم تاکنون، اتمام چنین پروژه هایی مد نظر قرار گرفت که افتتاح ورزشگاه ۲۵ هزار نفری شهر قدس و تلاش برای تکمیل فرآیند احداث سالن آمفی تئاتر از مصادیق آن به شمار می رود و امیدواریم خروجی این اقدامات در نهایت به بهبود هرچه بیشتر زیر ساخت ها و جلب رضایتمندی مضاعف مردم ساکن در این شهر منتهی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار