معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

میدان نباید دست افراطیون بیافتد/دوری از تندروی و بیرون رفتن از اعتدال

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه میدان نباید دست افراطیون بیافتد، گفت: باید از تندروی ها و بیرون رفتن از خط اعتدال دوری كنیم.

کد مطلب: ۴۴۵۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمید رضا كفاش پس از بیان مطالبی پیرامون همدلی و هم زبانی كه در ابتدای سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده بود، بر لزوم تربیت صحیح اسلامی تاكید كرد و افزود: طالبان و داعش حاصل تربیت تك بعدی هستند.

وی با تشریح تربیت تك بعدی، ضمن اشاره تلویحی به اشتباه بودن سیستم آموزش و پرورش اضافه كرد: خانواده ها برای كنكور، دانش آموزان را محصور می كنند و می گویند "بخوان و بخوان" كه حاصل آن عدم تربیت صحیح سیاسی و قطع روابط اجتماعی دانش آموز با افراد جامعه خواهد شد.
كفاش افزود: چنین افرادی پس از ورود به دانشگاه نمی توانند روابط دختر و پسر را در حد مشروع تعریف كنند و سرانجام یا سكولار محض خواهند شد و یا سر به زیر خفن كه نمی توانند مشكل خودشان را خودشان حل كنند، می شوند.
همزبانی؛ به عنوان اكسیر نجات ملت ها
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن معرفی وحدت، همدلی، همراهی و همزبانی به عنوان اكسیر نجات ملت ها، آن را یك حركت تربیتی نامید و خطاب به فرهنگیان بیان كرد: این موضوعات یك دستور كار برای ما مربیان و معلمان نیز است.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ شرعی حق ذكر منفی ها و بدی ها را نداریم؛ افزود: ما باید دانش آموزان را عادت دهیم تا چشمانشان خوبی ها و مثبت ها را ببیند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد صریح از منتقدین دولت، نسبت به روزنامه ها و نشریاتی كه به انتقاد از برجام پرداخته بودند به شدت اعتراض كرد.
معلمی تخصصی ترین كار است
کفاش از معلمی و مربیگری به عنوان تخصصی ترین كار یاد كرد و دلیل این سخن خود را سرو كار داشتن این قشر با روحیه دانش آموزان بیان كرد.
وی پس از بیان مطالبی پیرامون شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی، به مبحث تندروی و افراطی گری پرداخت و افزود: در سایر كشورهای جهان همه بر سر منافع ملی خود می ایستند كه كشور ما در عكس این مطلب در جهان نوبر است.
كفاش با تاکید بر اینکه باید از تندروی ها و بیرون رفتن از خط اعتدال دوری كنیم؛ افزود: میدان نباید دست افراطیون(یعنی كسانی كه جلو تر از رهبری حركت می كنند) بیافتد.
معلمان در جامعه دارای بالاترین سطح اعتماد هستند
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان این مطلب كه معلمان در جامعه دارای بالاترین سطح اعتماد هستند، افزود: اگر افراطی در جامعه به وجود می آید ریشه آن به ما در آموزش و پرورش باز می گردد.
وی گفت: ما فقط معلم بچه حزب الهی ها نیستیم، چرا كه آنان با همت خود و كمك خانواده می توانند سطح اعتقادیشان را افزایش دهند، پس ما باید به سایر دانش آموزانی هم كه از نظر اعتقادی ضعیف هستند كمك كنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار