ثقفی:

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی حتی بدون دریافت پول، تخلف است

خبرگزاری پانا: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اشاره به غیررسمی، غیرقابل قبول وغیر قانونی بودن پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیر‌دولتی تهران، گفت: مدارس متخلف به مدت یک سال از ثبت‌نام دانش آموزان جدید الورود محروم خواهند شد.

کد مطلب: ۳۲۵۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

مسعود ثقفی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره روند پیش ثبت نام در مدارس غیر دولتی اظهار داشت: به هیچ عنوان پیش ثبت نام در مدارس غیر دولتی مشروعیت قانونی ندارد و هر گونه اقدام در این خصوص تخلف بوده و مورد تایید اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران نیست.

ثقفی در ادامه افزود: هر گونه اقدام برای ثبت نام پیش از موعد در صورت احراز، تخلف محسوب می‌شود و شورای نظارت بر مدارس غیردولتی شهر تهران موارد گزارش شده را بررسی و با متخلفان برخورد خواهد کرد که مجازات مدارس متخلف ممنوعیت یک ساله برای ثبت‌نام دانش‌آموزان جدید الورود خواهد بود.

وی در خصوص عواقب ثبت‌نام پیش از اعلام زمان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر پیش‌ثبت‌نام قبل از اعلام رسمی عمومی اتفاق بیافتد موجب تضییع حق و نبود شفافیت در فرآیند پذیرش دانش‌آموز و به تبع آن تخلفات گسترده خواهد بود و ما بر این باوریم که پیش‌ثبت‌نام زمنیه ساز دریافت بدون موقع و مازاد شهریه است و شاید مهم‌ترین انگیزه برای پیش ثبت‌نام همین باشد.

ثقفی در پاسخ به این پرسش که "با توجه به اینکه مرضیه گرد رییس اداره کل مراکز و مدارس غیردولتی فرایند پیش ثبت نام را یک رویه معمول دانستند ولی دریافت شهریه از بابت آن را تخلف برشمردند، آیا انجام فرایند پیش ثبت نام بدون دریافت پول از مصادیق تخلف نخواهد بود؟" اظهار داشت: خانم گرد گفتند این شیوه مرسوم است و بعد از آن هم گفتند که نظر اداره کل آموزش و پرورش باید در این زمینه اعمال شود؛ لذا اداره کل آموزش و پرورش تهران از این تریبون اعلام می کند که ما حتی با انجام فرایند پیش‌ثبت نام بدون دریافت پول هم موافقت رسمی نداریم و این موضوع هم مشکل قانونی دارد. لذا به اولیاء توصیه می‌شود قبل از اعلام زمان رسمی شروع ثبت‌نام، از انجام هرگونه اقدام تحت عنوان پیش ثبت نام به ویژه پرداخت شهریه خودداری کنند. همچنین پیشنهاد می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را از طریق صندوق الکترونیکی ارتباط با مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران به ما اطلاع دهند.

وی در پایان گفت: بر این اساس هر گونه اعتراض نسبت به شهریه و شرایط ثبت نام که خارج از چارچوب ابلاغی و بخشنامه ثبت نام باشد، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پانا، صندوق الکترونیکی ارتباط مستقیم مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران به شماره 09121540640 و صندوق الکترونیکی دریافت پیام‌های مردمی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی به شماره 09123804414 دو صندوقی هستند که فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان می‌توانند پیام‌های خود را اعم از پیام‌های صوتی و تصویری از طریق آن ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار