رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد:

تامین فضای مطالعه یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد عنوان کرد یکی از شرایطی که دانش‌آموزان امروزه نیاز دارند، تامین فضای مطالعه است.

کد مطلب: ۱۴۰۶۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تامین فضای مطالعه یکی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان است

همزمان با آغاز سال جدید تعلیم و تربیت در سراسر کشور سالن مطالعه کوثر در دبیرستان نمونه فرهنگ مهشید مصلی نژاد با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد افتتاح شد.

رمضانعلی مسعودی نژاد، رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی دانش آموزان در بستر منازل این است که آنها با افزایش ارتباطات جمعی نمی توانند آرامش لازم را برای مطالعه دروس خود در منزل داشته باشند.

وی ادامه داد : نیاز است با توجه به شرایط منازل و وضعیت آپارتمان نشینی اغلب دانش آموزان، جهت مطالعه دروس در مراکز آموزشی فضایی را برای آنان مهیا کنیم.

وی افزود : یک سالن مطالعه در مرکز آموزشی باید محیطی باشد برای یک مطالعه تمام جانبه ، شرایطی مهیا باشد که دانش آموزان بتوانند در سالن مطالعه به تحقیق و پژوهش بپردازند .

وی مطرح کرد: یکی از اساسی ترین نکاتی که باید در یک سالن مطالعه رعایت شود مسئله آرامش دانش آموزان است، اغلب دانش آموزان با هدف آرامش، سالن مطالعه را انتخاب می کنند.

وی با اشاره به انگیزه دانش آموزان برای شرکت در سالن مطالعه افزود: در سالن مطالعه یک مرکز آموزشی، شرایط خیلی خوبی را برای مطالعه درسی و مطالعه غیردرسی مهیا می کند، اما اغلب دانش آموزان فقط در سالن مطالعه، به فعالیت درسی می پردازند، معاونین و کادر سالن مطالعه باید طرحی ارائه دهند تا دانش آموزان با انگیزه کافی در سالن به مطالعه، تحقیق و پژوهش کتاب‌های غیردرسی هم بپردازند.

دانش آموز خبرنگار: محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار