آیت‌الله کعبی در آئین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران هنرستان‌های کشاورزی کشور تاکید کرد؛

ضرورت تبدیل هنرستان‌ها به قرارگاه کارآفرینی و اشتغال‌

تهران (پانا) - عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای رشد اقتصادی و ایجاد جریان اشتغال در کشور، چند عنصر نیاز است، تاکید کرد که تقویت نیروی انسانی ماهر مهمترین آن‌هاست و این وظیفه هنرستان‌های آموزش و پرورش است که فرهنگ کار را در کشور ایجاد کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۶۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تبدیل هنرستان‌ها به قرارگاه کارآفرینی و اشتغال‌

‌به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، در آئین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران هنرستان‌های کشاورزی کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، با اشاره به اینکه باید از مشاغل مستقل و مولد در بخش خصوصی حمایت کرد، خواستار آن شد تا مدیران هنرستان‌ها به جریان کارآفرینی و اشتغال در کشور بپیوندند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان افراد شجاع و ریسک‌پذیری هستند، تحول‌گرایی در آموزش و پرورش را پیوستن به نهضت کارآفرینی و اشتغال دانست و افزود: فرمانده این نهضت مدیران هنرستان‌ها هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با برشمردن اهمیت تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورزی جهت توسعه مشارکت‌های مردمی و برون سازمانی در مدارس، خطاب به مدیران هنرستان‌های کشاورزی کشور، گفت: رویکرد شما باید منجر به آگاهی‌بخشی و تحول در دانش‌آموزان گردد و با ایجاد روحیه کارآفرینی، فرهنگ کار و اشتغال و دوری از مدرک‌گرایی را ایجاد کرد. به همین‌ منظور هنرستان‌ها باید در سراسر کشور به یک قرارگاه کارآفرینی و اشتغال‌ تبدیل شوند.

وی حافظه‌محوری و فراگیری علومی که نیاز آینده دانش‌آموزان نیست را در مدارس یک آسیب دانست و تاکید کرد: این نهضت یک عزم ملی می‌طلبد و برای تحول در آموزش و پرورش باید مدیران و معلمان به میدان بیایند.

آیت‌الله کعبی افزود: برای رشد اقتصادی و ایجاد جریان اشتغال در کشور به چند عنصر نیاز داریم که تقویت نیروی انسانی ماهر مهمترین آن‌هاست و این وظیفه هنرستان‌های آموزش و پرورش است که فرهنگ کار را در کشور ایجاد کنند.

وی در پایان با اشاره به اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد باید مردمی شود، اقتصاد مردمی یعنی مشارکت همه مردم و تقویت تعاون و ایجاد فرهنگ کار و استفاده از فرصت‌هایی که در همه جای کشور وجود دارد، راه‌حل اقتصاد مردمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار