مدیرکل دفتر آموزش فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

هنرستان‌ها موتور اقتصاد و عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور هستند

مشهد (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی در کشور هستند. موضوع آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای بسیار گسترده بوده و با همه وزارتخانه‌های کشور در ارتباط است.

کد مطلب: ۱۳۹۶۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌ها موتور اقتصاد و عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور هستند

عباس بیات، مدیرکل دفتر آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در اجلاس مدیران هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش کشاورزی سراسر کشور، اظهار کرد: هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی در کشور هستند ؛ موضوع آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای بسیار گسترده بوده و با همه وزارتخانه‌های کشور در ارتباط است.

وی بیان کرد: به تعداد شغل‌های جامعه فکر، طراحی و برنامه‌ریزی نیاز است. حوزه کشاورزی اولویت راهبردی دفتر وزارت بوده و به دنبال ارتقای آن هستیم. استفاده از ظرفیت شرکت‌های مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار ما قرار دارد.

بیات با بیان اینکه حمایت‌های مالی و اعتباری وزارت در حوزه هنرستان‌های کشاورزی بسیار ملموس است، عنوان کرد: مدیران هنرستان‌ها باید با استفاده از توانمندی‌های هنرستان خود چالش‌های آموزشگاه را برطرف کنند و نباید نگاه به ستاد داشته باشند، بلکه بابد با نگاه راهبردی، استفاده از ظرفیت‌های هنرستان و دغدغه‌مندی خلا‌ها را مرتفع کنند.

مدیرکل دفتر آموزش فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش گفت: هنرستان‌ها موتور اقتصاد و کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی در کشور هستند و باید همه دستگاه‌ها برای هنرستان‌ها وقت بگذارند و از آن‌ها حمایت کنند. سرمایه‌گذاری بلندمدت سرمایه‌گذاری در هنرستان‌ها است تا اقتصاد مردمی شود؛ زیرا کسی که از ۱۸ سالگی اشتغال داشته باشد می‌تواند به زودی زندگی تشکیل دهد و این موضوع از افزایش سن ازدواج جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هنرستان باید محلی برای عرضه تولیدات در کشور شود، تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت هنرستان‌ها نیازهای کشور را برطرف کنیم. بالغ بر یک میلیون هنرجو در هنرستان‌های کشور در چهار زمینه خدمات، صنعت، کشاورزی و هنر تحصیل می‌کنند. بخش‌های زراعی، دامی، باغی، ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی در رشته کشاورزی آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ۷۰۰۰ هنرستان سراسر کشور در ۶۷۹ هنرستان رشته کشاورزی آموزش داده می‌شود و ۳۴ هزار هنرجو در این رشته داریم. بیشترین هنرجوی کشاورزی در سراسر کشور حدود ۶۰۰۰ نفر در استان خراسان رضوی تحصیل می‌کنند.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار