فرمانده بسیج فرهنگیان کشور:

هنرستان‌ها باید تبدیل به کارگاه‌های صنعتی تربیتی شوند

مشهد (پانا) - فرمانده بسیج فرهنگیان کشور گفت هنرستان‌ها باید تبدیل به کارگاه‌های صنعتی تربیتی شوند و چرخه حرفه‌آموزی باید در هنرستان تکمیل شود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان‌ها باید تبدیل به کارگاه‌های صنعتی تربیتی شوند

سجاد صدیقی، فرمانده بسیج فرهنگیان کشور در اجلاس مدیران هنرستان های فنی حرفه ای و کار دانش کشاورزی سراسر کشور در مشهد برگزار شد گفت: هنرستان های ما باید تبدیل به کارگاه های صنعتی تربیتی شوند و چرخه حرفه آموزی باید در هنرستان تکمیل شود.

وی گفت: معضل اساسی دانش آموزان هنرستانی، نبود انگیزه است و زمانی این انگیزه ارتقا می یابد که سخنان ما درباره هنرستان ها در واقعیت دیده شود.

وی بیان کرد: دانش آموز و خانواده او علاقه مند هستند وقتی فرزند آنها به هنرستان وارد می شود به جایی برسد که حداقل معاش خود را بتواند تامین کند و این نیازمند تکمیل چرخه علم، فن و ثروت در هنرستان هاست.

صدیقی ادامه داد: استقلال مالی هنرستان ها از برنامه هایی بود که قرار بر وجود آن در برنامه هفتم توسعه بود و قرار بود طبق آن بخشی از اختیارات به هنرستان ها واگذار شود.

فرمانده بسیج فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: هنرستان ها باید به کارگاه های صنعتی تربیتی تبدیل شوند که روزهای پنج شنبه و تعطیلات هم باز و پذیرای هنرجویان و هنرآموزان باشند و امکان اشتغال به کار و حتی کسب درآمد برای دانش آموز وجود داشته باشد تا موتور انگیزه وی چندبرابر شود و بداند کاری که یاد می گیرد مفید به فایده است.

صدیقی در پایان گفت: یکی از اقداماتی که می توان انجام داد این است که دستگاه آموزش و پرورش را که بزرگترین مصرف کننده دولت است مکلف کنید آنچه نیاز دارد از درون خود و از هنرستان ها تکمیل کند به جای اینکه مبالغ زیادی هزینه کند.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار