مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه مطرح کرد:

تامین امنیت غذایی کشور راهبرد اصلی هنرستان‌های کشاورزی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه کشاورزی به ویژه امنیت غذایی راهبرد اصلی ما در هنرستان‌های کشاورزی است.

کد مطلب: ۱۳۹۶۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تامین امنیت غذایی کشور راهبرد اصلی هنرستان‌های کشاورزی

‌به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه‌ در آئین افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران هنرستان‌های کشاورزی کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال‌هاست بر هدایت دانش‌آموزان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید دارند، افزود: از مجموع یک میلیون و شصت هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته معادل ۳۷ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه کشور، در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به‌ اینکه در سال تحصیلی گذشته سهم هنرجویان هنرستان‌های کشور ۲ درصد افزایش یافته است، رسیدن به تعادل در آموزش‌های دوره دوم متوسطه را نیازمند نهضت و حرکت جهادی دانست.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تامین امنیت غذایی کشور، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه کشاورزی به ویژه امنیت غذایی راهبرد اصلی ما در هنرستان‌های کشاورزی است و مدیران هنرستان‌های کشاورزی باید در این راستا فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اطلاعات اخیر مرکز آمار ایران مبنی بر اینکه ۱۴ درصد جمعیت شاغل کشور کارکنان حوزه کشاورزی هستند افزود: عمده این افراد نیاز‌ به آموزش داشته و هنرستان‌ها باید این خلاء را پر کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار