مدیرکل دفتر دبستان معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

ضرورت تعیین تکلیف کودکان استثنائی بازمانده از تحصیل

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دبستان معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشستی مشترک با رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی  کشور بر لزوم تعیین تکلیف نهایی کودکان استثنائی بازمانده از تحصیل تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تعیین تکلیف کودکان استثنائی بازمانده از تحصیل

در این جلسه که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر برقراری و توسعه‌ عدالت آموزشی تشکیل شد، شناسایی و جذب کودکان لازم‌التعلیم بازمانده از تحصیل و کودکان استثنائی در سامانه‌ شهید علی محمودند (انسداد مبادی بی‌سوادی از طریق شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل دوره‌ی ابتدایی در سراسر کشور) مورد بررسی قرار گرفت.

در آغاز محمد محمدی، مدیرکل آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از روند طراحی و عملیاتی شدن سامانه شهید محمودوند پرداخت و افزود: با اجرایی شدن این سامانه، گام‌های موثری جهت جذب بیش از ۵۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی و افزایش پوشش تحصیلی دوره برداشته شده است.

وی در ادامه تعیین تکلیف نهایی ۱۶هزار کودک لازم‌التعلیم استثنائی که اطلاعات آنان در سامانه شهید محمودوند ثبت شده است را از سازمان‌های متولی خواستار شد.

در ادامه این نشست حمید طریفی‌حسینی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ضمن استقبال از عملیاتی شدن این سامانه اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنائی آمادگی دارد تا وضعیت تحصیل کودکان استثنائی مربوطه را در استان‌ها و مناطق تعیین تکلیف کند.

نشست مذکور با قول مساعد رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور نسبت به حمایت‌های همه‌جانبه این سازمان و برقراری همکاری موثر با سایر دستگاه‌ها در جهت شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان استثنائی لازم‌التعلیم که به دلایل فقر مالی، بیماری‌های صعب العلاج و .. از نعمت سواد محروم مانده‌اند، پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار