مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

میانگین حجم سوادآموزی ابلاغ شده در نیشابور به طور کامل اجرا شده است

نیشابور (پانا) - مدیر آموزش و پرورش نیشابور گفت میانگین حجم سوادآموزی ابلاغ شده در نیشابور به طور کامل اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
میانگین حجم سوادآموزی ابلاغ شده در نیشابور به طور کامل اجرا شده است

جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی نیشابور با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، معاون سوادآموزی مدیرکل و اعضای شورا با هدف ارتقای باسوادی در شهرستان در محل اتاق جلسات این مدیریت برگزار شد.

سید مهدی قاضی، مدیر آموزش و پرورش نیشابور با اظهار خرسندی از فعالیت های انجام شده در بخش سوادآموزی گفت: در حال حاضر، ۲۲نیروی فعال در سوادآموزی نیشابور مشغول فعالیت هستند که سه بخش مهم سواد، تحکیم و انتقال را اجرا می کنند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده از طرف اداره کل، ۲۴۲ نفر به عنوان حجم سواد به نیشابور ابلاغ شده است که میانگین جذب حجم سوادآموزی در این شهرستان در سال های اخیر به طور صد در صدی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سطح کشور، دوره تلفیقی برگزار شده و ۴۸ نفر در کلاس های سواد، تحکیم و انتقال مشغول به کار شده اند که برخی از آنها نیروی رسمی آموزش و پرورش هستند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: در سال جاری با تلاش های انجام شده میزان سواد در نیشابور حدودا به 98درصد رسیده است. همچنین فاصله سواد بین زنان و مردان، فاصله سواد شهری و روستایی و بازماندگان از تحصیل به حداقل ممکن کاهش یافته است، به طوری که در حال حاضر 6هزار و 381نفر بازمانده از تحصیل ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شده است که این آمار نسبت به آمار ابلاغی از طرف استان کمتر است.

قاضی خاطرنشان کرد: از سایر ادارات تقاضا داریم در شناسایی و جذب افراد بی سواد و کم سواد ما را یاری کنند تا سطح سواد آنها در سامانه سواد کشور پالایش و دوره تحصیل آنها گروه بندی شود. ما وظیفه داریم با تعداد محدود آموزش دهندگان نسبت به باسواد کردن بی سوادان اقدام کنیم و نیروهای توانمند سایر ادارات نیز می توانند در این راه ما را کمک کنند.

وی اضافه کرد: معاون استاندار و فرمانداری، اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری و شواری شهر، عشایر شهرستان، بخشداری ها و دهیاری ها، جهاد کشاورزی، ثبت احوال، اداره کار و سایر نهادها باید در این مسیر سخت، پای کار آمده تا با یک حرکت جهادی، آمار دقیق و پالایش شده بی سوادان را شناسایی کرده و آن را به حداقل برسانیم.

در این جلسه سید جمال وزیری معاون سوادآموزی مدیرکل نیز به تبیین سیاست های پیش رو پرداخت و فعالیت های انجام شده توسط سایر نهادهای سطح شهرستان توسط فرماندار نیشابور تشریح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار