معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

طرح شهید محمودوند، راهکاری مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی، طرح شهید محمودوند، راهکاری مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

کد مطلب: ۱۳۹۱۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید محمودوند، راهکاری مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است

آذر رشیدی در خصوص طرح شهید محمودوند گفت: برنامه انسداد مبادی بی‌سوادی طرح شهید محمودوند، راهکاری مهم در راستای تحقق عدالت آموزشی است. فرایند شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در طرح شهید محمودوند که شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل است در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از طریق سامانه شهید محمودوند انجام پذیرفت که در آن مدیران مدارس به عنوان پیگیری کننده تعریف شده و باید با داشتن کد ملی دانش آموز بازمانده، آدرس محل سکونت زمان تولد و با به کارگیری انواع روش‌های شناسایی علل بازماندگی دانش آموز را بررسی و پیگیری می‌کردند.

وی عنوان کرد: تعداد تمامی افراد شناسایی و مسئله یابی شده در استان با استفاده از سامانه شهید محمودوند حدوداً ۷۶درصد است.

وی در خصوص اقدامات موثر در جذب بازماندگان از تحصیل، اقدام پیگیری مستمر، شناسایی چهره به چهره، کمک به تسهیل ثبت نام، مشاوره و توجیه خانواده در خصوص جذب به تحصیل و کمک به بازماندگان از تحصیل دارای فقر مالی را موثر دانست.

رشیدی خاطرنشان کرد: فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها، کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و کودکان کار، مشکل نیروی انسانی تعدادی از موانع و مشکلات جذب بازماندگان از تحصیل است.

وی در جذب بازماندگان از استانداری، فرمانداری، شهرداری، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفان، آستان قدس، کمیته امداد، اداره اوقاف، اداره تعاون و رفاه اجتماعی، علوم پزشکی، مرکز آمار، ثبت احوال و بهزیستی، صدا و سیما، امامان جماعت، تبلیغات اسلامی و دادگستری همراهی با آموزش و پرورش را طلب و آن‌ها را نهادهای کمک کننده خواند.

وی بیان کرد: توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز، سنجش به موقع نوآموزان پیش دبستانی و مداخله به هنگام، توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایر، فرهنگ سازی و نگه داشت دانش آموزان جذب شده را راهکارهای اولویت‌دار در کاهش بازماندگان عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: خلیل آباد، سبزوار، باخرز، کدکن، نوخندان، میان جلگه، داورزن، سرولایت، ششتمد، کلات و کوهسرخ مناطقی از استان خراسان رضوی هستند که توانستند تعداد بازمانده از تحصیل اعلامی وزارت آموزش و پرورش را به طور ۱۰۰درصد شناسایی کنند.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار